fredag 25 januari 2013

06.15

06.15. Det är vår nya tid. Det verkar tyvärr som om lilla spellivinki har den tiden inprogrammerad på morgonen nu. Suck. Jag tycker att en timme till vore fint på morgonen... Det verkar inte som att det går att förlänga hennes natt? Jag vågar inte hålla henne vaken på kvällen när vi har så bra nattning. Då kanske vi får en övertrött liten spellivinki som inte alls vill sova...? Ä, vi kör väl på 06.15 då...

Helgen som gick... Vi var i Östersund och hade en toppen lördag. Först på Storsjöbadet, mysigt att bada med lillan. På kvällen fick vi gooood middag, mamma och pappa firade 29-årig bröllopsdag vilket innebar att vi fick lyxmiddag, mycket trevligt och mycket gott!

Igår var jag och lilla fröken på stan och träffade Sofia och Linnéa. Tuvis pratade och gjorde sina glädjetjut på café! Lilla goknoppen. Det gick ju så bra med flaskan också, hon blev matad av både mig och Micke och allt gick så bra med den gröna fina flaskan med söta sjöhästar på. Helt plötsligt vägrade hon. Har provat flera gånger men icke. Hon hade fått lite ersättning dagen innan, i flaskan. Mådde hon dåligt av den och kopplar ihop flaskan med det? Vem vet.... Ja, ja, det är inte hela världen.

Idag har jag fått såååå mycket gjort! Fått upp tavlor på väggarna, rensat ut kläder, sorterat kläder, plockat, tvättat och äntligen börjat med renoveringen av hallen! Började med att måla taket vitt idag, känns mycket bra! På förmiddagen var jag i stallet med Tuvis, hon sov i vagnen medan jag red Ojiji på ridbanan, sedan vaknade hon men låg och snuppade för sig själv i vagnen, medan jag tog hand om Ojiji, matade hästarna, mockade, fixade maten etc. Duktiga lilla stalltjej! <3

Ibland får man en aha-upplevelse kring saker man redan vet! Jag satt och försökte få till sluta på volt i skritt. Skolorna på volt har jag aldrig blivit nöjd med. Kom på mig själv med att sitta och "hjälpa till" med ytterskänkeln för att hålla bakdelen på plats. Upptäckte att det blev jobbigt att hålla mitt ben så, jag hade dragit tillbaka det och jag fick knappt till någon sluta alls. Plötsligt kom jag på mig själv, vad håller jag på med? Sluta rakt fram rider jag ju inte så! Jag flyttar ju ut framdelen så han går in och bär med det yttre bakbenet. Varför gjorde jag inte det på det böjda spåret? Jag behöver ju inte använda skänklarna, jag ska inte göra det, det stör ju honom! När jag insåg detta och enbart duttade ut framdelen, kändes det ju hur bra som helst! Jag riktigt kunde känna hur Ojiji sa " Tack, äntligen slutar du att störa mig"! Varför krånglar man ibland till det så? Jag behöver ju oftast bara tänka vad jag vill göra när jag rider Ojiji, och efter min insikt så bara: aaaaaaah. Pusselbiten som saknats i slutan! Så bra, så bra! Jag satt och tänkte på en dikt, som jag komponerade ihop i hjärnan, det är ju så vackert att rida och vara med hästar. Så fint. Så vackra djur som låter oss få ta del av deras värld. Magiskt. Men den skriver jag inte här...

Imorgon fortsätter målningen i hallen! Längtar redan! Redan fredag imorgon, jösses. Idag hittade jag ett recept där man kan använda upp äggvita, gott! Blev som en typ av pannkaka/wrap, får skriva det här sen. Hejdå.











Inga kommentarer: