måndag 10 december 2012

Sthlm

Igår kom vi hem från Stockholm. Vi åkte dit i torsdags och har haft riktigt fina dagar där. Vi skulle ha åkt i onsdags men då var det klass 2-varning i Sthlms-trakten så då vågade vi inte åka. På torsdagen var det klass 1-varning ute vid kusten, och snöstorm mellan Gävle och Sundsvall. Jippie. Men klart vi ville åka när Micke tagit ledigt och vi bokat in en massa. Det var ingen höjdare att åka i det vädret och vi var väldigt nära att vända innan Gnarp för det var ca 10 cm sikt, helt vitt, läskigt! Jag var riktigt rädd och nu när vi har Tuvalie så tänker man ännu mer på säkerheten. Dock fortsatte vi en bit och ovädret mattades av en aning så det gick bra till slut. Vi såg fyra långtradare efter vägen som kört av vägen eller krockat, otäckt!

Väl framme i Ösmo fick vi en jättemysig kväll hemma hos Tuvalies faster och kusiner:) Kusin Clara 8 år var överlycklig och det var så roligt att få se Tuvalie med sina fina goa kusiner! Clara ville aldrig sluta pussa på Tuvis och det förstår jag, hon är ju en sådan gogroda;)

Vi fick en så himla fin tavla av faster Therese, hon hade målat och skrivit in Tuvalies födelseuppgifter, riktigt riktigt fin! Ibland önskar jag verkligen att jag också var konstnärlig och kunde måla och skapa fina saker.

På fredagen åkte vi vidare till Älta och min syster Lisa och Albin. Minsta syster Kajsa var också där och vi hann med två julmarknader, en i Gamla stan (oooooooh så tok-mysigt det var!), restaurangbesök, julmat och klappar!

Det var mycket snö i Stockholm, och när vi kom hem var det lika mycket här, nä lite mer. Nu hoppas jag på att få se Micke ute i traktorn någon fler dag, och jag vill också lära mig köra den för vi köper den ju faktiskt tillsammans! ;) Nu är det lagom med snö tycker jag. Kallt är det med, ca -13 har det varit under dagen idag och kallare behöver det inte bli!

Idag har vi städat, packat upp och plockat med lite saker här hemma. Imorgon ska vi till Birsta med Sofia och lilla Linnea, för lite julklappsshopping.

Någon dag kanske vi mammor i Kovland ska på Himlabadet med våra små, vi får se vad vi hinner styra ihop.

Var i stallet i eftermiddags och red i djupsnön, härligt! Skulle vilja hitta en sån tomteluva till Ojiji, det skulle vara gulligt! Ska kolla på Hööks imorgon. Det såldes inga tomteluvor när jag jobbade där men kanske har de fått in nu, hoppas!

Sitter och kollar lite på Nobelmiddagen nu, mest bara karlar som får pris jämt och ständigt. Tråkigt att det är så. Karlar karlar överallt. I alla "jurys" i alla program, två-tre karlar och ett fruntimmer. Helt sjukt ju. Idol, X-factor, Uppfinnarna, Talang, The Voice, vad finns det för fler program med denna sammansättning i "juryn"?Säkert massor som jag inte kommer på nu. Blä, att det ska få vara så...

Nu ska jag natta















Inga kommentarer: