söndag 16 december 2012

Lackar mot jul...

Jösses jag hänger inte med, december går så otroligt fort, snabbaste månaden hittills! Det är bara några dagar kvar av 2012, och jag får lite ångest över det, jag vet inte varför, men det känns lite vemodigt. Tänker jag på 2013 så känns det dock spännande, nyfiken på vad -13 har att erbjuda! 2011 och 2012 gav mig/oss vår drömgård och den största glädjen i våra liv som har gjort oss än mer sammansvetsade, Anna Tuvalie Hill! <3

Hur ska 2013 kunna toppa det? ;)
Jag har ett par saker kvar på min "lista" så vi får väl se vad det blir för ett år!

När det gäller ridningen så hoppas jag att vi kan befästa piaffen och träna minst två gånger för Birgitta under året. Jag ska också träna mer Parelli och komma vidare där, och se till att Ojiji får "leka" mycket, han älskar när vi "tränar hästagility", när jag skickar runt honom till olika hinder/leksaker så jag ska verkligen se till att han får den stimulansen, han behöver få använda sin hjärna mer. Där ska vi komma vidare. Vi ska ha massor av skoj helt enkelt, det är det viktigaste!

Lilla Tuvalie blev fyra månader igår och det firade vi med frukost på Ikea och sen handlade vi lite mat till jul. Jag fick gå fram till en mamma på Ikea och fråga henne om jag fick köpa en blöja. Vi hade totalt glömt att ta med blöjor och lilla hjärtat behövde en ny! Kände mig som en "lodis" när jag frågade om blöjan, men mamman var snäll och gav oss en ;)

Det var snöstorm igår och traktorn kom verkligen till användning. Skönt att vi köpte en rejäl sak, Micke hittade en fin en.

De flesta klapparna är ordnade nu, jag måste bara till Birsta en gång till innan julafton. Känns som jag varit där ute varje dag nu. Vi var där med Mari och Aron häromdagen och min lilla tjej är bara så lycklig nu när jag bytt till sittdelen på barnvagnen, nu kan hon sitta och titta på allting runtomkring och hon njuter! Just den där dagen var hon extra underbar, bara glad och pratade och skrattade hela dagen trots att hon fick följa med mig till sjukhuset också, efter Birsta. In och ut ur bilen, snöoväder, in och ut från sjukhuset och sedan hem igen. En riktig "fläng-eftermiddag", upplagt för att hon inte skulle kunna komma till ro, men just då var hon en riktig ängel, var så stolt över henne!

När det var luciadagen så var Tuvis världens finaste pepparkaka.

Idag ska vi på glögg hos Sofia, Marcus och lilla Linnéa, ska bli mysigt, men först, elda, skotta, rida! Kanske hinner jag göra pepparkakstryffel också. I fredags var jag så pysslig att jag gjorde frostade äpplen som jag ska pynta med, tillsammans med granris.

Önskar alla en trevlig tredje advent!
















1 kommentar:

Birgit sa...

Hej :)
Håller verkligen med dig, december har verkligen gått fort!! Jag hinner inte med! Och precis som för dig, så känns det alltid lite vemodigt när året tar slut. Vet heller inte varför, kanske för att man blir äldre, fast jag har alltid tyckt det. (tror jag) Men nu ska vi mysa! Imorgon är det julafton och det vi inte har gjort nu, det blir inte gjort, men det spelar ju ingen roll, huvudsaken att tomten kommer :)
Ha nu en riktigt GOD JUL!! Kramar