söndag 2 december 2012

Advent

Å vilken lycklig helg:) det låter för helylle på något sätt att jag alltid skriver om hur bra allting är, men det är ju så;)

Igår var vi ute och julhandlade lite. När vi kom hem blev det en lugn kväll med god mat och Så mycket bättre på TV:n. Snön vräkte ner utanför och idag var det rena rama idyllen här! Mycket snö, klarblå himmel och sol. Fantastiskt vad allting blir vackert en sådan här fin vinterdag.

Vi bakade lussekatter idag, så mysigt och gott! Jag åkte ner till stallet direkt efter baket och hann med att rida i det underbara vädret! Ojiji var så galet pigg och busig! Han sprang in på ridbanan, han är så less på att gå efter vägen nu. Han bockade i galoppen och drog världens rejs! Jag satt bara och skrattade, och halkade omkring barbacka med mina hala täckbyxor! Så skoj det var! Önskade att jag haft fotograf med mig för han var så sjukt läcker idag, byten, tramp, piruetter! Aaah!

Igår var Micke så söt när han frågade: "Ska du inte till stallet idag"? Jag svarade nej eftersom jag inte hann med det igår,( Yvonne tog hand om O). "Stackars Ojiji", sa Micke då. Så gulligt!;) Är så otroligt glad för att han stöttar mitt intresse till 100 % och tycker att Ojiji är viktig och ingår i familjen!

Uppskattar Micke för massor av saker, en grej jag tänkt på är renovering och inredning. Vi har samma smak när det gäller inredning, vi har aldrig någonsin varit oense om färger, tapeter, möbler etc. Vet så många par som får kompromissa och tycker helt olika och kanske inte alls kommer överens om hur de ska inreda . Det slipper vi! :)

Lite julpynt har vi fått upp men det får göras klart imorgon. Adventsfika har vi hunnit med i alla fall, med glögg, det är det viktigaste! Tuvalie var med och bakade idag och det var så mysigt, hennes första advent! I morse stod vi och tittade på de fina rådjuren som är på vår gård varje dag nu, vi ska börja mata dem.

Imorgon ska vi på kyrkis. Natti:)













Inga kommentarer: