tisdag 27 november 2012

Tisdag idag

Sängkläder. Har haft en enorm hög med tvättade sängkläder i ett av skräprummen på övervåningen. Skrynkliga och fula. Nu har jag tagit tag i högen och vikt och lagt in allting. Bytte "linneskåp" så nu har vi alla sängkläder i en egen garderob och de slipper samsas med handdukar och filtar. De trivdes inte ihop! Skönt att ta tag i såna här högar och få mer ordning!

Mormor och morfar var här i helgen, mycket trevligt men det har varit så trist väder hela helgen. Grått och lite regn. Skärpning vädret, för nu är det ju bara fyra veckor kvar till jul. Vi gick på stan i lördags och det var mysigt, både jag och Tuvalie fick kläder av supersnälla mormor!

Jag hann rida både lördag och söndag och det kändes verkligen bra! Man känner sig nöjd själv när hästen fått mat, kärlek och motion! En fråga som poppat upp i mitt huvud de senaste gångerna jag ridit är "Skulle du vilja vara din häst"? På den frågan kan jag svara ja. Dock skulle jag inte vilja gå i den leriga hagen. Det kan jag inte göra något åt just nu, jag hoppas verkligen att det blir kallt igen nu för leran är deprimerande!

Läste på någon blogg att man blir dum i huvudet av att få barn för man älskar dem så fruktansvärt mycket. Ja, kanske det, de är ju en del av ens eget kött och blod och man skulle ju faktiskt kunna göra precis vad som helst för dem. Jag kan inte längre läsa eller se på TV om sjuka barn, barn som far illa eller har det svårt, utan att börja gråta...

Tuvalie verkar gilla mörka och lite äldre karlar. Hon är ju mycket fascinerad av bilden på Tommy Körberg som Micke brukar visa henne. Idag stod jag med henne i famnen och tittade på Per Morberg på TV. Mycket fascinerad. Hmm...

Nu är jag helt inne på att jag vill ha en lösdrift. Snart! Varför ha stall när en bra lösdrift är det optimala för hästarna, så de kan gå in och ut som de vill och leva ett så naturligt liv som möjligt. Fasen vad bra det kommer att bli. Vet precis var den skall stå och hur den skall vara uppbyggd. Och när den skall byggas. Och vem som ska bygga den. Puss älskling. Klockrent. Snart har vi köpt en riktig traktor också. Känns bra. Den kommer nog på måndag. Reser ända från Norrköping!

Idag var vi och hälsade på en fin kollega till mig som fick barn i somras, jättetrevligt! Lite förkyld är jag så jag fick ställa in min dejt med fina Maria imorgon.

Hittade några gamla hästbilder, skoj!
Natti ska kolla klart på Ceasar först bara.











Inga kommentarer: