onsdag 21 november 2012

Skruttar och pluttar

Det tar lite tid att blogga, det är mycket man vill skriva om, och då drar jag mig för att skriva. Sen så finns ju Facebook och Instagram, så jag vet inte om det är så viktigt att blogga... Vi får se om jag kommer att ta en till bloggvila eller om jag tragglar på;) vet ju att jag har vissa trogna läsare, t.ex. mamma!;)

Idag har varit en luuuugn dag, då det varit lite mycket här på slutet. Jag och Tuvis har vilat och sovit och myst, matat Ojiji med morötter och klappat på Mumsi. Jag måste få Tuvis att sova mycket på dagarna annars är hon alldeles uppskruvad på kvällen och har jättesvårt att komma till ro. Så var det igår, fick göra om läggningen tre gånger men det slutade ändå med att hon sov med mig hela natten...;) Ofta är det någon rap som ligger och lurar också, så hon vaknar på grund av det... Å om hon ändå kunde sätta ord på det! Nu sover hon i alla fall i vaggan, hoppas hon får sova ett tag där nu.

I måndags var de tre andra Kovlandsmammorna här med sina små, lika trevligt som vanligt! Vi satte upp goknularna i soffan och tog kort på dem, sötnosarna! :)

Resten av veckan blir lugn, mormor och morfar kommer hit i helgen, vi får se vad vi hittar på. Rida ska jag göra i alla fall! ;)

Red igår och Ojiji var galet pigg och det är fantastiskt vad stark han blivit, bjöd på lite av varje och en enormt häftig samlad galopp, måste ha varit skolgalopp! Många språng, han bara kunde fortsätta som om han orkade hur mycket som helst! Fina fina häst! Så roligt att jag kan rida ca fyra dagar i veckan och det hela tiden går framåt! Älskar den här träningsformen vi hittat!

Tänk vad jobbigt allting var när man red "vanlig dressyr", det var jobbigt att rida, man svettades och stånkande och jag fick oftast rida i en hel timme innan Ojiji "släppte till" och kändes fin. Idag vet jag att det var då han slappnade av både mentalt och fysiskt... Det var först när jag hittade Marijke de Jong på youtube och jag såg henne rida och arbeta med sina hästar som jag kände att jag hittat den träningsformen som jag tror på och tycker är den rätta på alla sätt och vis!

Jag hade aldrig kunnat haft en så här stark, glad, mjuk och smidig häst annars! Häromdagen tog vi en stärkande skogstur, och jag kände vilken kontroll han har på sin kropp nu, inget snubbel eller slarviga steg nu inte! Duktig!

Igår var jag och Tuvan med farmor och farfar på Ikea och åt deras frukost. Tänk att man får ta hur mycket man vill av bacon, ägg, kalkon, ost, äggröra, kycklingklubbor och även bröd, yoghurt etc. för bara 29 kr, det är faktiskt otroligt. Varje dag 9-11. Måste dit fler gånger ;)

Nu ska jag kolla lite på Bonde.

2 kommentarer:

Mamma sa...

Ja, det är lite glest mellan uppdateringarna nu men desto roligare när det kommer något nytt, så jag hoppas du orkar fortsätta. Facebook är ju så tråkigt ;)

Söta bilder på er är det också, måste skrivas ut:))

I morgon träffas vi - längtar!

Birgit sa...

Du har ju en så fin blogg, sen behöver man inte skriva varje dag! Jag gillar instagram bättre än facebook, tycker det var en rolig grej :) Sen har jag ju fastnat för bloggande, helt klart och jag tycker att det bara blir roligare. Fina bilder på de söta bebisarna!! Sköt om dig! Kramar