onsdag 14 november 2012

En onsdag...

Barnet sover i vaggan, jag sitter med en kopp varm choklad i soffan och ska gotta ner mig i en tidning jag köpte idag, Underbara julhem. Och Mumsi ligger som en halsduk på mig och spinner som aldrig förr. Pysslat, tagit fram ängla-belysningen, mockat, matat hästarna och handlat har jag och Tuvis gjort idag.

Till middag idag blev det biffar med kapris, grekisk sallad, kålrotspommes och tzatziki, mums så gott det var!

Gjorde något lite brottsligt idag. Gick in i en bokaffär, letade fram en bak-bok jag skulle vilja ha, och bläddrade fram till ett recept som jag verkligen ville ha och fotade det lite tyst, snabbt, smidigt och hemligt! Sen åkte jag hem och bakade det! Kladdkaka utan vanligt socker och mjöl! Det var den första low carb-kladdkakan jag bakat som faktiskt blev som en riktig kladdkaka! Dock insåg jag att den absolut skulle ätas ljummen eller "småvarm", absolut godast då! Kommer att baka den fler gånger!

Idag började grävgubbarna att gräva på vår gård, ska bli sååå underbart med nedgrävd el, för elledningarna i luften är en grej som stört mig en aning och som förfulat vår gård lite. Nu kommer vårt ställe bli 100% perfekt, kanoners!

Nä, om man skulle ta och läsa den där tidningen innan John Blund kommer och hämtar mig kl 21 ungefär ;)

Imorgon blir det Bvc och ridning!

Inga kommentarer: