tisdag 13 november 2012

Fina barn

Nä men hej bloggen. Nu var det några dagar sedan sist! Vad har hänt? Världens finaste Tuvalie är verkligen väääärldens bästa barn!!! Nu tar hon nappen på riktigt och då är det ju riktigt enkelt att få henne att somna in för natten, går fort, och om hon vaknar till när jag lägger över henne i vaggan så suger hon lite på nappen och sover sedan vidare. När man tittar till henne efter en stund så ligger nappen prydligt utspottad på kudden!

Under sovstunderna på dagen så kan man behöva stoppa in nappen igen om hon spottat ut den för då kan hon vakna till, om man vill ju gärna få henne att sova lite till:) Hon måste inte ha nappen för att somna men jag måste säga att den är bra att ha när hon är trött:)

Hon kommer att bli något speciellt, nä hon är redan speciell men hon kommer att bli något stort! Jag lovar att hon kommer att prata och gå snart, hon är så stark i ben, rygg och nacke! Starkare än alla andra barn i samma ålder, jag lovar! Hon är först med allt och borde hamna i Guinness rekordbok ju!

Ni vet den där känslan som man får på julafton, en sån lyckokänsla? Den får man varje dag när man har en Tuvalie! Hur kan hon vara så himla go och glad? Jag fattar inte men jag vet att jag har världens finaste tjej.

Oj vad det händer grejor här utanför nu, Eon håller på att gräva ner elledningarna som går bakom vår gård, toppenbra, men de kunde gärna ha fått meddelat om vilken dag de skulle komma, vi kom knappt in och ut från gården idag...

Idag har vi bara skruttat hemma, inventerat lite julsaker, pysslat med hemligheter som ska bli julklappar, tvättat massor av tvätt efter att ha varit i stugan, bakat fröknäcke har vi gjort också. Måste tipsa om Dukkah! Det är en nöt/kryddblandning som är SÅ god till ost, särskilt brie! Det åt jag idag, skivad brie med Dukkah. Fick en burk av snälla svärmor en gång, det är jag glad för, annars hade jag inte upptäckt detta goda! Enkelt att göra, Tina Nordströms recept. Kan inte länka nu men det finns på nätet.

Till middagen idag gjorde jag ett jättegott kryddsmör, med soltorkade tomater och tomatpuré och kryddor, väldigt mumsigt! Vi åt kyckling till men det funkar nog till allt möjligt.

Nä men hej så länge!
Bilder på finaste barnet, bästa hunden, mitt ostmellanmål, finaste kissarna och eldningen idag:

Inga kommentarer: