måndag 22 oktober 2012

Hej å hå

Redan har mer än halva oktober gått.... Man säger ju alltid att tiden går fort, och det gör den verkligen med en liten plutt hemma. Jag visste att tiden skulle gå fort så jag försöker verkligen njuta av tiden, och det är ju inte så svårt! Varje morgon tar vi en lång frukost och gör oss ingen brådska alls! Varje morgon är så mysig, glad lillan och ibland frukost i sängen om det är ruggigt väder... Jag pussar på Tuvalie tills hon blir less och sen går vi upp och gör oss i ordning!

Idag har vi träffat tre mammor från mammagruppen med deras tre små killar. Vi var hemma hos en av mammorna i Kvarsätt, promenerade och fikade. Det var väldigt trevligt och kul att få se hur hon bodde. Riktigt fint inne! En enplansvilla gör ju att det känns extra stort, och det var ljust och öppet! Smakfullt renoverat och mysiga rum! Sedan åkte jag och Tuvis hem till vår kolsvarta hall med mörkgröna 70-talstapeter som tidigare ägarnas katt klöst lite överallt på (vilket Mumsi tyckte var en mycket bra idé och tog vid där den tidigare katten slutat)!, furutrapp, furutak etc. Suck. Men vi ska sätta igång med hallen så fort det inte går att jobba ute längre. Micke håller på att göra så fint runt huset nu, gräver ur och lägger grus runt om, riktigt fint blir det!

Idag var en inspirerande dag, det behövde jag! Så kul att träffa dessa tre tjejer och få se det fina huset! Nu har jag gått runt och planerat och drömt i vårt gamla hus, och kommit fram till att det vore läckert att göra sovrum av köket vi har på övervåningen. Det enda som "stör" är att det ligger ett rum innanför, så man måste gå igenom köket för att komma dit, men det kanske inte gör så mycket!? Då kan ju Tuvalie få det rummet innanför och ha nära in till mammsen och pappsen så hon kan komma på natten och krypa ner hos oss i vår stoora sköna säng. För det ska vi ha, det är ett stort rum så en jätteskön jättesäng är ett måste! Avskyr rummet vi sover i nu, så trångt! Jag ska ha en smart och stor klädförvaring också! Längtar! Från det rummet ser man ut över våra finaste ängar där hästarna ska gå på bete. Vilken dröm det kommer att vara, tänk en vacker sommarmorgon då jag vaknar tidigt, solen strålar in genom fönstren och jag tassar över golvet i mitt vita nattlinne i spets, jag tittar ut över ängarna och ser hästarna som går och betar.....Mmmmmmmmm.

Imorgon ska jag och Tuvalie storstäda! Varför blir det alltid så smutsigt hos oss? Skräpigt på golven, smulor, katthår, damm, saker överallt. Nu när jag är föräldraledig så försöker jag ändå städa oftare, jag dammsuger och plockar hela tiden! Hur ska det bli när vi har barn som skräpar ner också? Ska jag dammsuga tre gånger om dagen? Jag kommer inte att ha tid att jobba! Jag klarar inte av att ha det stökigt och smutsigt hemma, jag har absolut inte kliniskt rent, långt ifrån, men jag vill ha ordning. Jag var så arg på mig själv när vi kom hem från förlossningen för jag hade skjutit upp storstädningen så mycket så jag hann inte med den innan Tuvalie kom. Det var inget kul att komma hem till skräpiga golv och saker som behövde plockas bort.

Nu ska jag sluta babbla och sova.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Nina, vad roligt att läsa din blogg och se vad ni gör om dagarna. Vore skoj att träffas något med våra "nya" familjer. Det är bara att höra av er om ni skulle vilja sed över en fika eller nåt. Kram Sandra, dan och Vincent

Birgit sa...

Hej! Vilka härliga dagar!! Jag förstår precis hur det känns med städningen, har precis röjt i tjejernas rum, vet inte om jag ids städa köket igen... var kommer alla grejer ifrån undrar jag??? Hoppas du får en skön söndag!
Kram