onsdag 17 oktober 2012

Familjen

Ett tag sedan jag skrev nu, ibland är det så mycket man vill skriva om så då drar man sig för att blogga för det är jobbigt att skriva mycket...;)

Helgen som gick var toppen, lillasyster och mamma kom hit från Östersund, Micke var i stugan. (Nej, menar inte att det var toppen att du var borta Micke!;))

Vi hade en urmysig tjejhelg alla fyra;)
Min fantastiska mor handlade allt möjligt till mig, kläder, mat, saker från Ikea.... Jag är så otroligt tacksam för det, jag ska också handla åt mina barn när de är stora (och små såklart!) Mamma handlar alltid något åt mig/oss och det är bara såååå underbart! Speciellt nu när jag får många tusenlappar mindre i inkomst varje månad! Sen så är hon ju världens bästa mormor till Tuvalie också! Love u mami!

Tänk vad Tuvis har tur som har världens bästa mostrar också, lillmoster myste med Tuvis hela helgen! Båda mina systrar är väldigt bra med barn, barnkära!

Tuvalie är nu två månader och skrattar bara mer och mer på dagarna, glada lilla unge! ;) Nätterna fungerar oftast bra nu, hon somnar vanligtvis runt 20.00 i min famn i soffan och då lägger jag över henne i vaggan och då sover hon ca 3.5 h där. Sen när hon vaknar och ska äta så får hon ligga resten av natten bredvid mig i vår säng. Det är ju himla mysigt att ha henne i sängen också! :) När jag känner att det passar så ska jag lägga tillbaka henne i vaggan igen efter första natt-maten:)

På något sätt så känns det hemskt att lägga henne i vaggan, tycker synd om henne på något sätt... Hon vill ju så gärna vara nära, mysa och sova i famnen...lilla hjärtat! Ibland får jag ont i magen när jag tänker på att jag ska lägga henne i vaggan, vad konstigt hur man kan känna egentligen.... Det är ju för att man älskar pluttan så oändligt! <3




Inga kommentarer: