söndag 10 januari 2010

Måndag imorgon...


Kanske kommer jag att försöka lura Micke så här imorgon bitti när vi ska åka till jobbet..=)

Helgen har varit bra, i fredags blev vi bjudna på god mat hos Mickes syster Therese, mycket trevli kväll, och framförallt kul att träffa Clara och William. Tänk att de fyller 6 och 8 år snart, helt otroligt vad stora de har blivit!

I lördags lästes det bok för fulla muggar, Micke diggar verkligen "Flyga drake", som jag tänker läsa efter honom. Jag läser nu "Mr Tourette och jag", snart klar med den. Underbart väder har det varit hela helgen, två härliga ridturer har det blivit på min lilla häst som har varit så himla fin och framförallt pigg! =) Bara hästmänniskor kan förstå hur det känns att galoppera i djupsnö med rosa himmel...=) Det har jag precis gjort! idag söndag har jag även hunnit med att koka lingonsylt, riktigt stolt över mig själv! Vi plockade så mycket i höstas så det finns en hel del till att koka också!

Innan jag åkte til lstallet idag så gick jag in i vårat rum för grovsopor för att slänga en trasig ljusring som vi tidigare haft i fönstret, och som inte går att laga... I soprummet hittade jag två superfina stora korgar i mörkbrun rotting, med lappen från tillverkaren kvar dessutom! Hittade även tre fina ihopfällbara trästolar, perfekta att ha på uteplatsen i stugan! En av stolarna var inte ens uppackad ur plasten och alla papper etc från tillverkaren fanns kvar. Korgarna kommer att passa superbra inne i lägenheten! Tänk vad folk slänger fina saker...Hädanefter ska jag kika in i soprummet minst 1 gång per vecka.

Imorgon börjar eleverna på skolan. Jag kommer att jobba måndagar, tisdagar, och halva torsdagarna. hemma och pluggar onsdagar, halva tors och fredagar. Det blir nog bra! Tänk om man alltid kunde jobba halvtid men istället ha heltidslön.....det vore något det=)

Vi ska ha ett OS-tema på skolan, eftersom vinter-OS börjar snart. Vi pratade om sport och prestationer vi lärare och då nämnde en kollega denna video på youtube:


Huvva... aldrig förstått mig på "gång"... Ser läskigt ut..

Nu ska jag röja undan julen här hemma, hejdå!

Inga kommentarer: