söndag 24 januari 2010

Hej min lilla blogg.

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev. Det beror på att jag har varit väldigt nere i många dagar. Nu verkar det dock som att saker och ting kanske löser sig. Jag tänker inte ropa hej ännu men just nu känns det bra! För att göra en invecklad historia kort: Har haft Jiji på foder i fem och ett halvt år nu. Tider rusar iväg. Nu när det börjar bli köp-funderingar från min sida har det handlat om att komma överens med ägaren om ett pris som båda tycker är lämpligt, jag vill ju inte betala en massa pengar för en häst som jag själv har utbildat. Men hästen vill jag ju ha! Som sagt, det verkar eventuellt lösa sig nu, och det känns som om en sten har lättat från mitt hjärta. Jag trodde faktiskt inte att det skulle gå att komma överens om ett pris, så jag trodde att det var helt kört...

Jag vill inte ens tänka på hur jag skulle må om vi var tvungen att skiljas åt! Håll tummarna för oss!

Idag tog vi en superhärlig ridtur på 1 h 40 min med Yvonne, Nokke, Johanna och Cheyenne. Underbart att rida en lite längre tur i milt väder! Nu längtar jag väldigt mycket till våren. April vore fint!

Denna vecka ska jag börja renovera sovrummet. ÄNTLIGEN! Nu har vi bott i denna lägenhet i sex år och ännu inte gjort något åt det bedrövliga sovrummet som får mig att må dåligt varje gång jag går in i det. Nu har Nina bestämt sig, och börjat riva ner hyllor, köpt färg och tapet etc. Tänkte lägga in en växel nästa helg så om en vecka har vi ett nytt sovrum! Jag har nog inte råd att köpa allt denna månad. Det ska bli nya nattduksbord, lampor, linneskåp, gardin, blommor etc. så studenten Nina får nog ta det lite succesivt. Det viktigaste blir dock klart nästa helg, om inget oförutsett inträffar. Vad härligt det ska bli att slippa äckelgröna väggar och en massa annat fult!

Jag tänker mig en blandning av dessa sovrum, ungefär:




Kallholmen


Härifrån


Badrums-renoveringen får bli längre fram, sovrummet är verkligen akut! Där vill man ha vackert och harmoniskt och trivsamt, eller hur!? Det bli äggskalsvitt på två väggar och fondvägg med turkosbrunblommig tapet bakom sängen. Garderoberna sitter på den fjärde väggen.
Nu ska jag försöka blogga lite oftare.
Hej så länge!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej gumman..kul att du är tillbaka=)...ja jag håller alla tummar jag har(även Hjalmars) för dig och pollen...//Maria

Ängel sa...

Åhh så spännande med egen häst! Jag ska hålla tummarna för er, ni är juh så himla fina tillsammans :)

Såg ditt meddelande på messenger, å ja, jag läser AUO nu. Saknade dig på uppropet förra veckan :(
Vi ska skriva om en förskola för alla.

Lycka till med renoveringen i sovrummet, såg jättemyigt ut på alla foton tycker jag!!

Nu tillbaka till liten som har magsjuka :(
*kram*