söndag 7 juni 2009

Söndag

Vilken bra helg det här är/var. Ledig, sovit ut, skapligt väder, tagit det lugnt med god mat och vin!

I fredags tränade jag och Jiji för Bitte, det kändes bra emellanåt, det svåra är att hitta en trav där formen är bra, där vi har någorlunda takt och där jag kan sitta! Inte helt lätt!

Igår red jag och Johanna ut på våra pållar i över två timmar och det var heeelt underbart! Vi red till grusgropen, utforskade mysiga sandstigar i skogen, red nere vid ån, red fram till ett stup! Skitläskigt! Vände fort som tusan=) Klättrade i skogen, red dressyr på agilitybanan ( i kanten =), galopperade på ängar, åh vad skoj vi hade! När vi red dressyr på agilitybanan var båda hästarna ganska laddade och Johanna fick Cheyenne jättefin och Ojiji var som en dröm att rida! Hans galopp är så fruktansvärt behaglig, bara att sitta och njuta, lekte med piruetter och byten direkt efter, han har så lätt för sig i galoppen, tänk om det vore likadant med traven ;)

Nu är jag ledig fram till fredag, helt underbart, gissa om jag kommer att vara mycket i stallet?=)
ska försöka sätta mig in i det här med horsenality (häst-personligheter för er som inte är insatta=) mera också, satt igår kväll och tittade lite på vad som är typiskt för Jiji, han är ju inte mycket introvert i alla fall, lutar mest åt LeftBrainExtrovert men vissa saker som beskriver en LBE stämmer inte alls på Jiji tycker jag, tror att han blir lite RB ibland? Fast jag har absolut ingen aning, vet inte riktigt vad de 4 horsenalitys stå för ännu....men det är skoj att läsa om det=)

Nu ska jag och Micke ut och åka MC!

Inga kommentarer: