tisdag 19 maj 2009

En mysig söndag

I söndags var det en toppenbra dag! Vädret var strålande och på förmiddagen red jag och Yvonne på lägdan - hästarna var kalasfina!
Sedan for jag upp till Mickes föräldrar och firade hans mamma som fyllt år, och Mickes syster med fam. kom också. Vi blev bjudna på jättegod mat, grillat och sedan gotårta!
Clara och William fick åka traktor med Micke och sen satte vi på släpet och så for vi upp allihopa till trollskogen, jättemysigt!



Utsikt från trollskogen, väldigt vackert. Hit ska jag ta med stalltjejerna och rida någon dag, nu när jag och Micke har undersökt hur man tar sig dit från stallet.

Clara plockade en jättefin bukett som jag fick, så gulligt så!



Promenad upp till torpet.

Det här är helt klart en av de finaste platserna som finns!





Det var längesedan vi hade en så lugn och skön dag. Jag behövde inte tänka på jobb, skola eller någonting annat, jätteskönt!
Nu ska jag röja upp här hemma och sen plugga ett tag. Efter det blir det stallet! Snart tävling - fredag. Märkte verkligen jättetydligt att jag blir låst så fort jag ska rida program, kunde inte ens rida för Bitte som "domare", men så fort jag slutade rida program så gick det jättebra, morr!
Måste nog rida lite programvägar dagen innan tävlingen, även om det är emot mina principer att rida på plan dagen innan tävling, men känner att jag måste rida där en stund i alla fall, för att försöka tvätta bort lite hjärnspöken hos mig!
Imorgon ska vi hoppa, skoj skoj!
ps. Grattis Norge, visste ni skulle vinna Eurovision!
Måste kila!








3 kommentarer:

Nånn sa...

Å vad mysigt det var att rida på lägdan, på de underbara pållarna!

Men du, jag tror vi hade lite olika uppfattning om temperaturen ;-) *asg*

Vad härlig "trollskogen" såg ut. Jag följer gärna med dit!

Kram kram

nina sa...

Ja vi var faan inte snygga på en fläck någon av oss! haha=)

Då rider vi dit någon dag! Kram!

Caroline Hanning sa...

Vilken mysig dag=) Stora 25 på tisdag nu då, hur känns det?