tisdag 19 maj 2009

Jippie!

Idag hade jag tänkt att rensa ur lite gammalt skräp ur lådor och skåp ett par timmar och efter det plugga. Satte igång att rensa vid nio i morse. Halv sex var jag klar. Jätteskönt att få det gjort, men att det skulle ta sån tid det visste jag inte. Dessutom finns mera att ta tag i, en massa kort som ska sättas in i album och prylar som behöver sorteras, men idag kom jag långt! Måste köpa en riktig bokhylla någon dag.

Men det var inte det som var jippie. Jag råkade ju ha sönder våran digitalkamera för några månader sedan, jag rev ned den från ett bord när den var på och objektivet var utfällt vilket resulterade i att den fick en smäll där och då var det kört! Gick inte att få in objektivet och inte att få ut det riktigt heller, det hade fastnat i något sorts mellanläge. Det gick inte att mjukt försöka trycka in det och vi fick upplysning om att det inte var någon idé att laga. Så jag gick och hoppades på att jag skulle få en ny kamera i födelsedagspresent, hade sett ut vilken jag ville ha dessutom.

Så idag när jag rensade tog jag upp och tittade på kameran en sista gång för att lägga den i skräphögen. Då provade jag att trycka in objektivet med våld bara för att jag blev sur på att den var trasig, och det gick! Och kameran fungerar som om ingenting har hänt!, Jätteskumt, jag var helt säker på att objektivet var superkänsligt.... Men nu kan jag önska mig annat istället! Bättre att spara till en filmkamera också.

Så nu är man en utomordentlig kameralagare dessutom, inte dåligt! ;)
Det fick bli två fantastiskt proffsiga bilder på Jiji:




Så fort man ska fota så kommer han för nära! =)
Imorgon blir det hoppning, och plugga måste jag hinna göra.

2 kommentarer:

Nånn sa...

Å vilken tur du hade eller var det skicklighet?

Ja vi fyller ju år snart både du och jag ;-)

Och sedan så ser jag att världens vackraste häst står i bakgrunden bakom Jiji *love*

nina sa...

Skicklighet såklart=) Ja men vi gör ju det, vi blir gamla, eller i alla fall du hihi=)