söndag 26 oktober 2008

Sön

Ännu en helg på väg att ta slut... Inte gjort så mycket i helgen, jobbade både fre och lör kväll på krogen, det var verkligen grismycket folk ute, löningshelg, och det var inte kul att jobba! Alldeles för mycket folk och på löningshelgen så super alla gubbar och kärringar skallen av sig och blir skitjobbiga. Men det blev en hel del dricks =) vilket gjorde att jag kunde shoppa loss lite idag! Me like!!! Var in på jobbet och köpte ett brunt träns (svart träns och brun sadel som jag haft hittills är ju en dödssynd!), ett hoppschabrak, fast det jag eg. ville ha var slut, ett bett, vinterridskor (störtsköna) lite småplock samt två par ridvantar. Rensade ( har fått rens-mani) häromdagen och slängde bl.a. skor och annat snusk som var jättetrasigt och äckligt.
Ojiji ska få prova grejerna imorgon, han kommer att bli jätteglad=)

Shoppade även lite annat, till mig själv, men det är inte alls lika skoj som att shoppa till hästen.

I morse tog Yvonne och Nokke med mig och Ojiji på en underbar ridtur och jag är på så himla bra humör ännu, klockan börjar närma sig 19 men jag kan inte sluta tänka på grusbanorna och de härliga skogsvägarna som vi ska utforska en annan dag=) Tänk att man kan bli så glad över att få se nya (jättefina) ridvägar! Det är förstås inget som icke- hästmänniskor förstår=) men jag svävar på moln just nu! hihi! Det var bara SÅ skoj och Ojiji blev jätteglad över att få ny mark under hovarna!

Nu ska jag och Micke kolla på en film han har hyrt till oss, och äta choklad-banankaka, som är supersmarrig! Kaka för tredje gången denna vecka, ooops...Men däremellan har jag ätit jättebra och har blivit väldigt duktig på att verkligen trycka i mig mat även om jag inte är hungrig, just för att jag vet att jag mår så mycket bättre då, blir piggare. Skulle gärna gå upp några kilo och jag tror att jag har lyckats med i alla fall ett kilo sedan jag blev mer noggrann med att äta mat.

Till mamma som tyckte att det varit mycket kakor på sista tiden: Titta jag har groddat själv! La mungbönor i blöt häromdagen (skulle eg. inte grodda utan ha dem i en gryta) och kom sedan på att jag ville prova att grodda dem, och resultatet som kom efter ett par dagar var verkligen jättegott! Rekommenderas!


Men nu: Kaka=)

1 kommentar:

Rosaja - Ida sa...

Förstår ditt shoppande och att det är "snäppet" roligare att handla åt hästen och införskaffa nytt och slänga gammalt. =)
Mitt sto står just nu på ridskolan i Ås. Så hon rids och utbildas medan jag renoverar lägenhet och tar ett litet sabbatsår kan man säga. Men jag flänger i stallet ändå och hjälper till på helger och rider när jag får tid. Man kan inte hålla sig. Sparar till en ny häst. Funderar på ett halvblod så jag också kan få börja rida "riktig" häst igen. =)
Dressyren lockar mer nu än just hoppningen som när man var yngre. Fast ska jag vara ärlig så lockar även fälttävlan.