onsdag 22 oktober 2008

Ons

Lång dag idag. For iväg och storhandlade i morse, fastän jag borde ha pluggat. Men vi hade verkligen ingenting hemma, så för att inte svälta ihjäl så var jag ju tvungen. 08.45 klev jag in genom Ica Maxis dörrar och jag måste säga att det var riktigt skönt at vara ute så tidigt, det var pensionärena och jag som handlade.

Köpte lite växtligheter och pyntade i köksfönstret:

Tyvärr så har jag motsatsen till gröna fingrar och tar kål på mina blommor och växter på löpande band. Får se hur länge dessa två stackare överlever. Den till vänster skall tydligen hållas fuktig och den andra skall bara ha ca en msk vatten per vecka, vad jag har förstått. Är det fel? Jag kommer aldrig klara det i alla fall...

Så blev klockan 11.15 och det var dags att skynda till stallet, stoppa in Ojiji i finkan,

och börna bort till Kungsnäs för lite hoppträning. Och idag är jag mycket nöjd, faktiskt nöjd med mig själv också! =) Klarade det jag inte trodde och kände att jag kunde fokusera på att rida när jag red banan sista gången, istället för att bara ha fjärilar i magen. Jag skryter och säger att jag var sååå duktig, och Ojiji var ju bäst såklart=) Blev så glad när Carro (som äger Kings) sa att jag var duktig!!! Hi hi nu kommer jag att vara odrägligt mallig resten av veckan=)
Nu är det dags för bonde söker fru och jag har bakat lite cookies. Ungefär de fulaste kakor som har sett dagens ljus men de smakar faktiskt gott, tycker jag i alla fall=) Dessa går ju att äta, annat var det med de jag bakade häromdagen, fick då slänga precis alla kakor + degklumpen som var kvar. Totally oätliga pga. en vidrig bismak av en olja jag hade i. Synd...

Nu ska jag ta en kaka och titta på bönderna. Idag blev det ingenting pluggat och jag har en klump i magen av dåligt samvete eftersom det knappt blev något igår eller i förrgår heller, och det är dags för hemtenta och praktik om två veckor... Panik!!!
Ja ja, vi tar en sak i taget och börjar med en kaka=)


2 kommentarer:

Anonym sa...

Alltid bra att börja med en kaka...Det är min filosofi.
Du får vara mallig för det var bra!

Anonym sa...

Dom var väl inte så fula - det syns ju att det är jittebuggar.............eller?;) Men det verkar var ganska mycket onyttigheter nuförtiden - vart tog den där nyttiga Nina vägen?

pok m