onsdag 15 oktober 2008

Onsdag

Film från hoppningen igår. (Tack till Y som filmade). Det kändes verkligen dåligt emellanåt eftersom jag blev så himla nervös! Fattar inte varför jag måste bli så där! Mycket värre än förra gången! Skitjobbigt. Överger hästen totalt och bara gör en massa konstiga saker och hänger inte alls med i sprången. Särskilt tydligt märks det på anridningen, vi kom rätt en gång av många.

Har alltid varit mer eller mindre nervös i hoppningen sedan jag gick över till stor häst - i ca 11 år alltså! Men nu har det blivit mycket värre eftersom jag har hoppat så lite. Har alltid fått höra att jag inte alls ser nervös ut och att jag inte ska vara nervös. Och? Det är inget man kan styra över bara så dfär och att jag kanske inte ser nervös ut har ingen som helst betydelse eftersom jag ÄR det!

Jag tycker att det är jättekul att hoppa annars skulle jag inte göra det, men det här börjar bli riktigt jobbigt nu! Hoppas att det blir bättre med mera träning... Annars ger jag nog upp mitt försök till mer seriös hoppträning, och nöjer mig med att skutta något språng då och då bara. Klart att jag måste ge det en chans, men det springer ju en häst där under mig som definitivt inte behöver någon nervös fjant på ryggen! Tänk om han börjar av sky hoppning pg. av mig, det vore ju fruktansvärt!

Nej nu ska jag bryta ihop och komma igen!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, ja du är våran idol ändå :-)
Det går bättre nästa gång.
Kram från oss

nina sa...

Klart att vi är=) Ha ha Ja nästa gång ska jag nog dricka en vinare innan så att jag blir lugn - då kommer det att gå jättebra! =)

Caroline Hanning sa...

Tycker det ser jättebra ut iaf=)

Rosaja - Ida sa...

Tänk att du var en sådan hästtjej Nina. Det har jag missat alldeles. Fin häst du har! =)