måndag 4 augusti 2008

Avklarad yra

Helgen har varit strålande! Lite annorlunda - har inte träffat en enda kompis. Brukar ju alltid vara pusslande med tider och dyl för att hinna med att träffa vänner och bekanta. Men denna helgen kände jag bara för att ta det väääldigt lugnt. Skulle ha träffat Karro och Peter fredag kväll men jag somnade i soffan vid 22-tiden. Hade tänkt kolla med Caroline och co. om man kunde svänga förbi på söndagen, men det var sånt spöregn så vi blev bara inne. Får ju träffa dem om två veckor i alla fall, på deras bröllop!!! Ska bli jätteskoj - men jag har ingenting att ha på mig!!! Kajsa om du läser det här; Har du någon klänning eller kjol/top att låna ut??? Pleeaaase??!
Och Caroline! (Jag skriver det här annars glömmer jag bara bort det) Hur funkar det efter vigseln - hur tar man sig till Rödön för middag etc.??? Hur långt är det?? Tänkte på bil/skjuts.

Har sovit väldigt bra i helgen och behövde verkligen det! Har varit så mycke nu på slutet även om jag bara har jobbat halvtid senaste veckorna.

Och vi har haft gör-kul, våran La Familia=) Gick på yran på lördagen och såg Uggla (igen)=), Chris C, och det mest viktiga: Presidentens tal!!! Skitbra!!!!!! Fick uppleva jul och nyår där i natten!!!
Hade vägarna förbi Mekonomens baksida idag och där stod dessa två söta stolar. Frågade en mekonomen-kille som stod och rökte där på baksidan om jag kunde få dem. Och det fick jag! Så nu ska jag fixa dem, någon dag!!! GLAD!

Bild från i fredags, Lisa inne i dimman under surströmmingskalaset. Och Micke verkar vara på väg in i dimman=)

La Familia!!!


La Familia!!!


Idag fick jag ett ryck och bakade krämbular efter jobbet! Jättegött!
Och i natt gjorde/sa jag konstiga saker i sömnen - och jag minns det så väl! Drömde ngt sjukt om att jag låg bredvid en gammal gubbe. Reser mig upp i sängen och ropar: Vem är det??? Vem är det som ligger här??? Micke grymtar till och jag rusar in på toan för att jag är skiträdd - jag ligger ju bredvid en gammal okänd gubbe mitt i natten!!! På toaletten vaknar jag och inser att jag agerat i sömnen!!! Skitläskigt!!!!!!
Nu ska jag natta!!! Puss puss

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för senast - en jättekul helg igen.

Vilka söta stolar, vilken tur du hade - fixa inte för mycket, de ser skönt slitna ut på bilden, så de kanske bara behöver tvättas? De kommer att göra sig bra tillsammans med de möbler som du får hämta i Ersträsk tror jag.

PoK M

nina sa...

Hej och tack själv! Nej då ska inte fixa för mkt.... Är ju inte så händig så det är ju ingen fara=) och de ska såklart vara lite slitna!

Helen sa...

Jättesöta stolar!!

Caroline Hanning sa...

Det finns några som kör under kvällen , vi ser till så att alla får plats någonstans, det är ju lite drygt en mil emellan, ryms inte alla första gången så får chaufförerna vända om och köra en gång till, det är ju bara att vifta med en tjuga ; )