onsdag 30 juli 2008

Nu funkar det!!!

Har inte velat blogga någonting för det har inte gått att lägga in bilder! Men nu har jag tagit tag i den biten, efter ett snack med en av mina trogna blogg-fans=) så kände jag att jag måste göra något åt saken! Det var några inställningar som behövde fixas bara - har ingen aning om vad jag gjorde men det var något om några cookies!? Gud vad gott!

Nu har jag i alla fall fått lite färg på mig tror jag, vi har varit på sporthallsbadet, tranviken och badat i lilla bandsjön denna vecka! Suveränt att jobba 8-12 på dagarna=) Och imorgon blir det nog tranviken igen - om det är sol då också. Vi ska ju åka till Östersund men det är ingen panik med det så vi passar på att sola om det går! det är så himla underbart väder just nu!!!

Samma härliga väder gjorde att det var väldigt VARMT på tävlingarna som var i helgen! Men jag hade tur - innan kl. var 11 hade jag tävlat klart båda dagarna, så det var väldigt skönt.
Hur gick det då? Jo, det jag är mest nöjd med är min och Ojijis debut i LA som gick jättebra! Bästa procenten hittills för oss, och då i LA, och första gången någonsin som vi har kunnat kommunicera inne på tävlingsbanan - det hade jag aldrig trott!! Vi hade massor av småmissar och jag vet precis vad som fattas för att vi ska få högre betyg - jag måste få ihop honom mer, och få honom rundare - men det kommer mer och mer på hemmaplan nu så snart kommer vi att vara farliga! =)I alla fall om tävlingarna går ute - för inomhus går det inte särskilt bra för oss! För då finns det så mycket läskigt tycker Ojiji, och det är ju inte särskilt konstigt eftersom vi bara rider utomhus hemma!

Scharino skötte sig också jättebra, ingen bra procent men för att vara första tävlingen för en femåring som inte har gjort en resa sedan treårststet och knappt varit i ridhus så gick det otroligt bra! Och han var grym på framridningen!!!

Här är några bilder från tävlingen på sötisarna, som Yvonne Odsberg har fotat. Om ni bara visste hur mycket hon ställde upp på mig under denna helgen (och dessutom fotat otroligt bra och skyndat sig att lägga ut bilder) så skulle ni, precis som jag skämmas för att hon fick en liten mini-chokladpåse av mig som tack för hjälpen!!! Usch vad dålig jag är!!! Men jag hoppas verkligen att jag kan gottgöra henne på annat vis, och det snart!!!
Här är min favoritbild:
(ska när jag får tid försöka få bort människan i bakgrunden)


Och två bilder på Scharino:



Det var otroligt skoj att få komma iväg och nu är man mer tävlingssugen än någonsin!!!
Provade desutom kandar för första gången på Ojiji häromdagen - och jag måste säga att jag fortfarande är i chocktillstånd för hur fin han var då! det här kommer att bli HUR bra som helst, det är jag övertygan om!!! Och det var såklart stackars Yvonnes kandar jag lånade!!! Jag hoppas att hon vill tex. låna min hoppsadel snart, så kanske det känns lite bättre!

Och här är några bilder, huller om buller ifrån Piteå!

Min morfars halvbror närmast kameran. Pappa o M i bakgrunden. Min morfar är ju född i Piteå och har massor av syskon och halvsyskon där och alla bor kvar där uppe - helt otroligt! Och dunderkul för mig att få åtminstonde en liten uppfattning om hur min morfar såg ut när han levde, även om jag har sett kort.

Underbart uterum där vi blev bjudna på god lunch!


Denver var såklart med överallt!

Gött på uteservering!


Denna bilden gillar jag verkligen!!! Mamma Pappa Hund=)
Morfar växte upp i det här huset, och det är nu ganska öde där - det ligger mitt ute i Pite-skogarna, Ersträsk, ganska fascinerande att det har bott folk där en gång i tiden!

Släktträffen som hux flux drogs ihop för att vi kom upp! Ganska häftigt att vara så många syskon och att alla bor kvar på ungefär samma ställe och att man umgås och har så bra kontakt och trivs så bra ihop, och deras barn, och deras barn...Det blir en stoooor släkt, som är det är en ära att få vara en del av!
Nä nu måste jag få ordning här hemma inna jag sticker till stallet. Ska ju som sagt fara imorgon och då vill man ha lite fräscht här hemma!
Förresten så har jag fått extrajobb på ett kul ställe, tro jag=)
Mer om det får jag berätta senare!
Puss å kram, ha en bra helg, det ska jag ha på Storsjöyran bland annat=)

1 kommentar:

Anonym sa...

Knasfia!
Det var ju bara roligt att få hjälpa till och följa med och inte hade du behövt köpa choklad åt mig heller, fast den var ju himla GOD! *slickar mig om munnen* *ler*

Sedan så får du lån mitt kandar när du vill, bara så du vet ;-)
Du tar ju alltid hand om min Nokkis när jag inte är i stallet. Skulle ju inte klara mig utan dig och det vet du. Så det så! *S*