söndag 8 februari 2015

Fint skall det vara...


En fin helg är snart slut.. Det har varit en helg med loppis, renovering, Birsta, gofika, mys, lek, renovering, stök, häst och discodans i köket. Perfekt!

Mormor och morfar har varit här, mysigt och trevligt och alldeles underbart! I lördags kom farmor och farfar hit på middag också, och hade med sig god efterrätt. Kalas! 

Detta fina har vi fixat i helgen! Min bästa Micke har slitit med el och lister i farstun, i flera timmar. Jag la ett fårskinn och en filt på en bänk. Phu! ;-D

Morfar håller ett öga på busan.

Gräddfika! Alla ska ha en klick på näsan, mormor kommer inte undan det. 

Jag gjorde dundergoda lågkolhydratsemlor, tradition i februari! Dessa är verkligen goda! Recept från 
marianneslchf.se

Vår nya entré fick sig en omgång till. Det har sett ut så här i några veckor, utan golvlister och utan fog mellan plattorna...

Då är det så vansinnigt skönt när det kommer på plats! Fina gamla bänken gör sig bra här, den har vi hittat här på gården såklart. 

Så här såg vår entré ut i somras... Knappt ett skal... Härligt gul plastmatta som luktade äckapecka. 

Nu. Det här är högra sidan av farstun på bilden ovan. 

Måste säga att jag är så fruktansvärt nöjd med förvandlingen! Äntligen har vi det precis som vi drömt om! Det är så fint ute i vårt nya utrymme, så att jag bara måste gå dit då och då, och njuta! Stolta! 

Söndag eftermiddag, jag hängde med min rödhåriga kille! 
Klia min svans meeeer matte! Goa underbara häst! 

Mycket fin Ojiji som piaffade fint vid hand idag! Snyggaste kalaskillen! Superbra skrittarbete! Slutorna på volt var riktigt fina idag, kunde variera dem, och han följde mig så otroligt fint! <3  Han var så glad över att få arbeta, och självklart varierade vi med lite trickträning också. Jag har mitt "nyårslöfte" i åtanke, om att lägga mer tid på att han ska få visa allt han kan, att prova nya saker. Det är så skoj! 

Avslutningen på helgen. Stekt torskfilé med broccoli, rödlök, gröna ärtor, timjan och Ninas specialremouladsås. Mums!

Tack familjen för denna helg! <3

Inga kommentarer: