lördag 1 november 2014

Minnen från sommaren...

Sommaren 2014 är utan tvekan en av de mest minnesvärda somrarna. Allt och lite till hände, och vi har fått minnen för livet, efter denna otroliga sommar.  Nu när mörkret smyger sig på mer och mer, vill jag se tillbaka och minnas de ljusa, vackra och minst sagt varma och händelserika dagarna...

Sommaren inleddes med något alldeles underbart...

Den 19: e juni gick min flickdröm i upplevelse, då jag fick MIN guldprins. Den bästa 30-års presenten genom alla tider! Jag tänker ofta på hur glad jag är över att jag har en alldeles egen guldkompis, och jag får bestämma allt, om jag vill att han ska ha rosa benlindor i hagen varje dag och äta prinsesstårta till middag varje söndag så blir det så! Ha ha! Underbar känsla! ;-)

Det stora projektet...

Vårt hus fick sig en rejäl ansiktslyftning på två sidor, under de allra varmaste dagarna... 
Mycket virke...

Der var spännande att få se huset utan panel, efter all rivning. Om det hade varit möjligt så hade vi gärna målat timret, det är så fint med röda, timrade hus. 

Höga höjder får man inte ha problem med... Tänk att jag knappt kunde gå upp för en stege för några år sedan... Nu går det riktigt bra med höga höjder, härlig känsla! 

Jobb och slit i vedervärdig värme... Farstun gav byggmästarna en riktig utmaning. Ruttet, snett och vint... 

Jag och Micke byggde på farstutaket och isolerade rejält. 

Det blev många trevliga middagar ute med långbord! 


Allt slit resulterade i en riktigt fin entré, vi är så otroligt nöjda! Jag är extra nöjd över fodret ovan dörr/fönster som jag ritade på, och det blev perfekt! ;-) 

Jag älskar fasadfärgen vi valde, den är så fin ihop med ljungen och den rosa himlen! 

Nu väntar vi bara på rätt pardörrar, dessa är inte de rätta, det är därför vi inte satt dit något handtag ännu...

Höll på att glömma... En riktig milstolpe! Micke tog ner stolpen (som jag tyckte förstörde hela utsikten), efter att elen äntligen grävts ned i backen. Ljuvligt att 
slippa se den nu. 

Det var en liten sammanfattning av en fullspäckad byggsommar. 

Nu i helgen har vi bygghjälp på insidan, och det är vi väldigt tacksamma över. Fönsterbyten resulterar i en hel del jobb även på insidan... 

Jag har börjat längta efter julen och redan hängt upp en julstjärna!  Oooops! Jag kände att jag behövde det eftersom Tuvalie fick vattkoppor förra helgen, precis när jag skulle på SPA. Inget SPA, bara massor av kliande och elände. Nu är det gjort i alla fall. 

Igår var vi och fikade och lekte hos en kompis, det var jättemysigt :-) Nu väntar byggande och mys.Trevlig helg! 




1 kommentar:

Prettomorsan sa...

Vilket jobb alltså, ert hus blir så vackert! Avundsjuk!