torsdag 30 maj 2013

Ninas köp och sälj?

Jag sa till mig själv att jag inte fick blogga förrän jag ställt i ordning alla de möbler jag skulle sälja. Men det blev ett jäkla ångestprojekt. Inte alltihopa. Men jag fick ju för mig att jag skulle slänga på vit färg på ett slagbord och fyra stolar för att jag var så säker på att det inte skulle finnas något intresse för de möblerna annars. Men vilket intresse finns för en färdigmålad stol, två halvfärdiga och en omålad? Samt ett halvmålat bord? Aldrig mer ska jag "fräscha till" något jag ändå ska sälja. Folk vill väl säkert måla grejorna själv i vilket fall. Nu finns ingen återvändo, jag måste ju göra klart skiten, men oj vad drygt det är. Nästan alla gånger jag har gett mig på målningen så har Tuvalie vaknat eller blivit less på att leka själv precis just då. Jag fick lite målat i helgen när moster K, mormor och morfar var här. Men de skulle nog ha behövt stanna några dagar till för att grejorna ska bli färdiga. Aldrig mer måla pinnstolar! Tänk om jag inte får grejorna sålda? Då dör jag ju. Får ont i magen så fort jag tänker på bordet och stolarna, ha ha. Micke du måste tvinga mig att få klart det i helgen. 


Lite duktig har jag varit också, har annonserat ut lite andra möbler på facebooksidan "Köp och sälj i Sundsvall utan krångliga regler". Det blev minsann lite budgivning på vårt gamla soffbord. Verkar som att det försvinner i helgen, kalasbra. Ett fint bord som passade bra i lägenheten, men inte här i huset tycker vi. Kanske har lite andra napp också, bra sida. Vad skönt det ska bli att få lite mer plats i bodarna/husen.


Det har varit galet varmt idag. Kalasväder igår med men idag var rekord. Vad har det blivit med mig? Klarade inte av att vara ute i solen idag. Tog med mig lilla T och for iväg och hälsade på, på jobbet. Trevligt att träffa elever och kollegor, men jag var helt snurrig. När jag fick frågan "Hur är det med dig då"? av kollegor jag inte träffat på ett tag, kunde jag bara pipa: "Varmt"! Jag var helt överhettad, ville bara tillbaka till bilen och den underbara AC:n, ha ha. Betydligt skönare var det att åka till Ica Maxi och storhandla sedan. Mejeriavdelningen, mmmmmmm svalt och skönt. När vi kom hem så fick Tuvalie bada i balja ute, i skuggan, och det skvätte vatten så skönt på mig! Hon vill bara ställa sig upp hela tiden nu, tror hon stod upp kanske 30 gånger i baljan, och släppte även kanten och stod helt upprätt i några sekunder. Sedan plask ner på rumpan, så skoj! Till middag blev det grillning med farmor och farfar, mums.


Väldigt mumsigt hade vi det i helgen också, en underbar helg! Moster, mormor och morfar kom hit i fredags och farmor och farfar har också varit här en hel del i helgen. Massor av ved blev flyttat, rivning av gamla vedboden, gräsklippning, målning av mitt ångestprojekt, god mat och tårtfika eftersom jag fyllde hela 29 år i söndags på min allra första mors dag! <3 Toppendag, toppenhelg, riktigt tråkigt när de tre M:en for hem......


Det har hänt mycket här nu, igår och idag grävdes elen ner i backen så nu är gräsmattan mindre vacker på sina ställen, men vad gör det när vi ska få slippa de fula luftledningarna snart! Hoppas hoppas hoppas att de skyndar sig att montera ned allting snarast!


Å, jag har ridit två dagar i rad nu, underbart. Cheyenne i tisdags och lilla Cappe igår. Ojiji får fortsätta promenera och äta gräs efter vägen, snart är det riktigt bete för hästarna, underbart. Jag mår så dåligt när jag åker förbi hästar som aldrig får beta, som står i sin lilla dammiga hage och skriker inombords efter gräs. . Aldrig får de äta gräs, aldrig får de göra det de faktiskt är skapta för. Det är djurplågeri! Jag tycker inte att det är ett försvar att det är tävlingshästar. De måste ju kunna få äta lite gräs! De har inte valt att bli tävlingshästar, det är människans påhitt. Vad arg jag blir när jag tänker på det.Yvonne skrev en sak på sin blogg, att hästar inte låter när de känner smärta. Skulle de kunna skrika efter gräset så skulle de vråla, tro mig. Men eftersom hästarna tyst står i lilla hagen så är ju allt finemang enligt människorna. Hästarna låter inte när de blir slagna eller ryckta i munnen heller. Tänkvärt.










Inga kommentarer: