torsdag 20 september 2012

Ibland flyter det

Igår var en bra dag. Micke fyllde år, vilket resulterade i gofika på kvällen (budapestrulle, min favorit)!

Dagen bjöd på regn och jag målade lite lister, åkte ner till stallet efter det och var inställd på spöregn och att lilla fröken skulle vakna så fort jag stängde av bilen, som hon brukar!;)

Men ta mej tusan, plötsligt sprack det upp och blev strålande sol, och lilla fröken sov som en stock! Jag red på finaste hästen, riktigt kalasfin, pysslade och donade och lillan bara sov! Körde upp bilen till ridbanan, perfekt!

Precis när vi skulle åka hem så började det sur-regna igen, ha ha! Det slapp vi vara ute i! Ibland flyter det verkligen på!
Man får vara glad för det lilla;)

Idag har det också varit en bra dag! Lillan har suttit i babysittern och småslumrat och jag har putsat fönster! Vi körde på samma strategi i stallet idag med, så jag kunde rida! Ojiji var så urfin så det var inte klokt! Vi gör inga "avancerade" saker eftersom han vilat i ca tre veckor, men jag känner att vilan har gjort honom gott! Väldigt avspänd med bra energi, och glad, arbetsglad! Busig också, kör ner huvudet och sticker i väg världens trav tvärs över ridbanan! Ha ha!

För övrigt har jag fått någon typ av IPhone-lillfinger, det domnar och gör ont eftersom jag oftast håller i telefonen med en hand medan jag skriver/surfar....;) ;(

Är galet trött nu känner jag, och lite hängig, tryckte i mig en extra stark Alvedon och hoppas att det inte är något som bryter ut!

Nu sitter vi i soffan och väntar på att "Kockarnas kamp" ska börja, tyckte första avsnittet var kul att se förra veckan!

Bilderna:
Tuvalies födelsedagskort till Micke
Två mysbilder med Mumsi och Tuvis, de är såååå goa med varandra!
Glad lillan i bil!

2 kommentarer:

Anonym sa...

MEN guuuuud vilka härliga bilder!!!! Mumsi <3 Tuvis ;) kul att ni hade tur med vädret också! Pok

/KajsaMoster

Birgit sa...

Så söt hon är!!
Trevlig helg, önskar jag dig och familjen :)
Kram