onsdag 8 augusti 2012

Mina fans...

Har fått några frågor från mina fans här på bloggen ;) Hi hi skämt åsido men det var funderingar kring vad stevia strö är för något. Stevia är en växt/ört som används istället för socker, mycket trevligt för alla som vill äta hälsosamt. (Glöm bara inte att även undvika vetemjöl också, när du bakar!) och jag använder ofta Icas Stevia strö som är en blandning av sukrin (en sockeralkohol som inte heller höjer blodsockret) och stevia.

Både sukrin och stevia finns att köpa i hälsokostbutiker och jag köpte det förut och blandade ihop dem själv, men jag föredrar Icas Stevia strö. Det höjer inte blodsockret och anledningen till att man blandar dessa två "söta medel" är för att få bort bismaken som blir, en lätt metallisk smak, men givetvis helt ofarlig!

Enligt Ica så motsvarar 1 dl Stevia strö 1 dl vanligt socker, men jag tycker att Stevia strö är mycket sötare så  det bästa är att prova sig fram med mängderna...

Här kan du läsa om Icas Stevia strö:
Länk

Förresten, om du har en blogg så skriv in adressen till mig, brukade följa några bloggar förut men jag tappade bort alla adresser när jag hade mitt blogg-uppehåll.


Kram till er alla!



Inga kommentarer: