torsdag 3 september 2009

September

Peppar peppar så kanske allting börjar lugna ned sig nu på nya jobbet. Jag har faktiskt varit på jobbet någon gång mellan 06.30 och 07.30 och jobbat till kl 18 väldigt många dagar nu. Man känner sig hyfsat slut som artist, och det är otroligt stressande att inte hinna med att planera för undervisningen! Att sitta 2 h innan man ska gå in och ha lektion med högar av "att göra"-listor och inte ha den blekaste aning om vad man skall göra på lektionen mår man verkligen inte alls bra av! Och det är inte heller rättvist mot eleverna att behöva panik-planera ihop någonting.

Nu verkar det dock eventuellt som att det lugnar ned sig som sagt. Jag håller alla tummar jag har för detta för annars blir de kaputt i hjärnan på mig snart. Det handlar om ett nytt schema och att jag får hjälp med viss undervisning. Tur man har toppenbra kollegor säger jag bara!

Imorgon är det fredag igen, och jag har aldrig någonsin varit med om veckorna har rullat på så fort! Förmodligen beror det på att jag nu jobbar med något jag aldrig jobbat med på riktigt förut och att det varit lite struligt i början.

Jag kan inte säga det nog många gånger: Det är så fantastiskt att ha alla helger lediga! Imorgon har jag bara en lektion med åk. 5 så det blir en härlig fredag!

I helgen ska jag hinna med att ta hand om bilen och andra fordon som finns i vår ägo=) Hoppas på fint väder och sällskap i stallet och på ridtur! Middagsbesök får vi se om det blir också! på lördag är det kvalitetstävlan för 4-åringar (hästar) på Kungsnäs. Får se om jag får med mig något sällskap, kan vara skoj att se på!

Hej så länge!

2 kommentarer:

Yvonne sa...

Jag vill följa med på lördag!!!!
Tomas är på dommarkurs så jag är ledig ;-)

Anonym sa...

hej gumman...du gör det bra, klart det är kämpigt i början då man inte har koll på allt och då man är ny i kläderna liksom...tror ändå att du gör ett kanonjobb..men det med att planera känner man ju igen...det tar ju sin lilla tid...skulle vara trevligt att träffas något men du har väl absolut fullt nu kan jag tänka mig..kram Maria