lördag 12 september 2009

Lördag

Igår morse åkte Micke till stugan så jag är gräsänka i helgen! Har fått en liten släng av förkylning så det är bara lugn och ro som gäller i helgen. Försökte dock storstäda idag, men gav upp efter ett tag då jag blev helt slut av ingenting. Somnade på soffan och vaknade precis i tid för att hinna till stallet för min lektion för Yvonne! (Hästen orkar man ALLTID med=)

Jag och Jiji fick idag prova på lite Akademisk ridning, om man kan säga så. Ett lite annorlunda tänk med en massa bra övningar som verkligen stärker! Fick en riktig aha-upplevelse då vi tränade på övergångar upp till trav ifrån riktigt samlad skritt. När jag förstod hur jag skulle göra/tänka så kom ju hela hästen uppåt i övergången! Skithäftigt!

Ungefär så här såg vi ut idag:

Bilden kommer från denna sida

Jiji var himla duktig, så nu längtar jag tills nästa lektion! =)

Köpte med mig lite mat hem, så skönt när man är krasslig.
Ikväll är det slöa i soffan som gäller. Köpte med mig chips och dipp hem, men som vanligt när jag köper chips så är jag inget sugen på det efter maten.... Kanske senare då. Jag och Tusse ska mysa framför TV:n, vi ska se "Här är ditt liv", diggar verkligen Oldsberg! =)

Imorgon ska jag kurera mig och städa klart.

Ha en trevlig lördagkväll!

2 kommentarer:

Yvonne sa...

Ja ni var verkligen super duktiga, båda två!

nina sa...

Tack! =) Blir lätt så med en så bra tränare=) *blink blink* hihi =)