onsdag 30 september 2009

...

Oj oj vad tiden rasar iväg nu tycker jag... Det är redan mitten av v. 40 och om lite mer än tre veckor är det dags för höstlov. Mitt första lov som lärare! Vilken underbar känsla. =)

Denna vecka har jag tre dagar med elevens val för åk. 4 och 6 och det är faktiskt skoj, men väldigt intensivt! =) Jag är inte van att ha ansvar över elever i yngre åldrar, när de frågar mig om de får ha mobilen påslagen under rasten så blir jag helt ställd och svarar "Ja, självklart", och då säger de "Vad bra, det brukar vi inte få ha." Ha ha, jag är inte van vid sådana frågor ! =)

Jag trivs jättebra och tänker redan på vad tråkigt det blir att bara jobba terminen ut, och sedan plugga en termin till. Suck, men jag måste ju i vilket fall läsa sista terminen för att göra examensarbetet, det är viktigast av allt!

I helgen blir jag hemma, nu har jag flygit och farit två helger i rad, senast var jag i Östersund. På lördag ska jag och Micke till hans föräldrar, de firar 30-årig bröllopsdag. På söndag ska jag och Jiji strutta runt i ridhuset på Färsta och försöka krumelura. Ha ha, det blir en syn att se, spänd som en stålfjäder! =)

Hej svejs!

1 kommentar:

Anonym sa...

hej gumman.vad härligt att läsa din blogg och se att du stortrivs med ditt job, synd att det bara är en termin nu men måste ju vara kanonroligt.
kanske kan träffas något på ditt lov då?
Mvh Maria