tisdag 23 juni 2009

Tisdag

Vi hade himla trevligt i Älta på midsommar! Solen kikade fram långa stunder och det var riktigt varmt bitvis under dagen. Vi gick runt Ältasjön och plockade blommor, mysigt!

Vissa galenpannor badade också!

Mina småsyrror!

Lisa poserar under blommigt träd.

Micke fick en stråhatt av Albin som han trivdes mycket bra i!=)


Idag är jag ledig, jätteskönt! Jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på nu, känns så konstigt att vara ledig utan att ha något skolarbete att göra. Eftersom solen inte riktigt är framme idag så ska jag nog baka, vi har fullt med rabarber utanför altanen, det får bli en rabarberkaka helt enkelt!
Igår jobbade jag, snart kommer nya katalogen så det var massor av nya saker att packa upp, vi fick hem jättefina schabrak - ett cremefärgat med brodyr som är supersnyggt, finns både allround och dressyrmodell, ett annat blått jättefint och ett mörkbrunt med orange kantband, skulle vara jätesnyggt på en mörk häst, men kanske att Jiji får ett också!! =)
Måste ringa och stryka mig inför dressyrtävlingen på lördag också, har ingen bil. Jag tog och anmälde mig till helgen efter på Färsta istället, fastän jag inte hade tänkt att tävla då. Men det blir kanske bäst så ändå! Är ju så nära till Färsta också!
Nu ska baka och titta på lite film sen, har en ny ParelliDVD som jag bara sett lite av, och vi har även Yes Man och Benjamin Buttons otroliga liv hemma.
Filmtips: Changeling. Såg den häromdagen, riktigt bra!
Tjohej!

Inga kommentarer: