onsdag 6 maj 2009

Vilken bra onsdag!


Bilden kommer ifrån djurskyltar.se
Dagen började med ett besök hos tandläkaren - inga hål! Allting såg bra ut och jag är verkligen jättenöjd med det! Dessutom var besöket mycket billigare än vad det brukar, i och med tandläkarförsäkringen! Hurra för det! Dock kunde tandläkaren se att jag gnisslar tänder på nätterna - och det är tydligen stressrelaterat... Inte bra, men det var absolut ingen fara, och jag själv märker ju knappt av det.
Sedan blev det iväg en sväng för att handla lite mat och efter det blev det till att åka ut till stallet och koppla på finkan. Brummade iväg och kollade lufttryck, allting var grett.
Sedan göra en megalerig häst vacker och lasta på och åka till Kungsnäs för hoppträning! Vi höll till på den mysiga utebanan med björkar och Jiji var taggad till tusen! Han var så himla häftig, lite spänd i början såklart men det var ju inte så konstigt, har ju aldrig varit nere på den banan förut!
Han bjöd mot alla hinder vi red förbi och hela hästen lyste upp och gav verkligen 110%! Han bockade efter hindrena och det har han nog aldrig gjort förut! Jag var så orolig för att han inte skulle orka gå en hel timmes träning, men snacka om att ha kondis och ork! Han ville bara mer och mer och mer! Han har aldrig känts så taggad och jag har aldrig känt att han har tyckt att det varit så här skoj förut! Det var verkligen jättekul för då hade jag också helskoj!
Han var superduktig, hoppade kanonbra!
Här snackar vi inte om att hästen är tittig - utan ryttaren! Så fort jag styrde upp mot "titthindret" så blev jag jättenervös och backade av, så stackaren fick hoppa helikoptersprång för att ta sig över! Men sen skärpte jag till mig och då fick vi fint flyt över!
Han älskade verkligen varje sekund och det var så himla kul att få känna på vilken vilja han hade! Kände till 200% att han verkligen är en hopphäst=) Lite synd, men det var så kul att hoppa idag så nu sitter jag och drömmer om hopptävlingar, även om jag vet att mina nerver inte pallar det...
Men kanske om man ger sig på någon sorts mental träning? Hmm kanske kan börja med att köpa en bok eller så... ha ha
Nu ska jag sluta babbla och skriva klart min rapport som ska vara inne idag!
Tors och fre är mina sista två dagar på praktiken, trivs kanonbra där och hoppas att jag kommer att jobba där en vacker dag! Lör och sön är det bara jobb som gäller och tidigt som tusan på måndag morgon åker jag till Umeå. Vill verkligen inte vara borta i hela fem dagar nu men jag måste tyvärr! Men sen blir jag hemma, ska bli så skönt!
Hej svejs!

Inga kommentarer: