lördag 11 oktober 2008

23.35

Nu mår jag så gott så gott! Har precis kommit hem ifrån bion: Patrik 1,5. Underbart bra film! Precis i min smak! Rekommenderas mycket. Innan bion blev det lite tacos hos Fia och nu sitter jag här, bloggar och käkar cashewnötter. En perfekt kväll!

Igår kom jag hem ifrån Umeå och då såg alla mina blommor/växter ut så här:
Älskling du får gärna vattna! =)

I Umeå flöt det på finfint denna veckan. En hel del intressanta föreläsningar var det, bla fick vi större inblick i Sapere som vi ska arbeta med mer under höstterminen (och även fick prova på själva under förra terminen), och jag bara längtar tills jag kan så mycket att jag kan hålla mina egna lektioner om/i Sapere-metoden!! Väldigt kul är det!

Annars så är det plugg som gäller inför fredagens tenta i mikrobiologi, diabetes typ 1, anorexi, att förebygga sjukdom, vegetarisk kost, celiaki, laktosintolerans, mjölkproteinallergi... jag har säkert glömt något mera...En salig blandning i alla fall.

Ojiji lyckades ta av sig en baksko och få en liten minihovböld, samt tog av sig den andra bakskon också innan jag hade hunnit till stallet på fredagen. Suck! Men hovis hann dit före mig och peppar peppar O verkar fräsch nu i alla fall. Red en lugn tur idag och han kändes precis som vanligt. Var bara lite lite svullen i böld-benet, så jag vågar inte tro att allt blev bra så här fort. Men jag hoppas och provar att rida en längre tur imorgon. Hästarna tar av sig skorna hela tiden nu så kanske är han barfota igen när jag kommer imorgon...!?

Vi tog en liten prommis i fredags och han var jättevild!=) Hade stått inne för länge sa han...
Lilla hjärtat behåll skorna nu...

Nu ska jag nattinatta. Imorgon hoppas jag på en trevlig ridtur. Sol, tack! Ska försöka plugga lite också. Och mat skall lagas...Ska försöka frysa in lite. Hade fryst in 4 spaghetti med köttfärssås-matlådor innan jag åkte till Umeå. Nu har Micke ätit upp alla. Han blir inte less på maten=) Men stackarn jobbade över varje kväll så det var ju tur att det fanns mat i frysen!

Godnatt!

Inga kommentarer: