söndag 31 augusti 2008

Lipsill

Fy vad jag har gråtit nu, till Reservation road. Men det är skönt att bli helt uppslukad av en film också. Efteråt känns ens bekymmer inte så värdsliga, när man har sett en sådan här film.

Mina bekymmer just nu är bl.a. varför var jag så dum att jag inte beställde den där jackan på postorder direkt när jag fick hem katalogen? Givetvis var den nu slut i min storlek och jag fick ta en storlek större. Dessutom skulle den inte komma förrän i slutet av oktober, jag som ville ha den nu!!!! Blev helt kär i den när jag såg den... Och jeanskjolen som bara skrek att den ville ha mig skulle inte heller komma förrän i slutet av okt. Arg!

Och jag har dessutom redan läst senaste numret av Ridsport redan så den är det ju ingen idé att jag köper för att läsa på bussen imorgon... Typiskt..

Idag var det i alla fall mycket trevligt väder och jag red två hästar och smörjde två träns och två sadlar, riktigt duktig idag!! Båda hästarna var mkt fina på slutet och det var mycket trevligt.

Kände mig väldigt motiverad att åka upp till Umeå för någon dag sen. Men nu när jag sitter här på söndag kväll med sockerchock efter lösviktgodis så skulle jag bara vilja vara hemma och sova, äta ost och oliver och den jättegoda auberginepeston jag köpte häromdagen, rida, läsa min bok och bara må gott hela veckan.

Men det kommer bli jätteskoj när jag väl är där uppe, det vet jag. Och det är superbra att jag inte har något stall jag kan åka till när jag slutar på dagarna för jag får massor av tid över till att bara ta det lugnt. Och det behöver jag ju faktiskt!

Nu ska jag packa allting. Godnatt!

Inga kommentarer: