torsdag 3 januari 2008

Vad katten ska man göra?


Med katten!? Som blir helt vansinnig om man inte låter honom ligga i sängen. Jag och Micke hade bestämt att vi skulle stänga sovrumsdörren på dagarna för att det blir så fruktansvärt mycket katthår i sängen annars. Tusse ligger i princip bara på min sida, och jag är trött på att få hela ansiktet fullt med katthår varje natt. Katten har två fina soffor han kan ligga i, men han vägrar! De duger tydligen bara på sommaren.
Provade att stänga dörren nu när jag satt vid datorn. Då sitter han och skriker och krafsar på dörren. Jag vill inte att det ska bli märken på dörrar och väggar, men jag lät honom hållas. Sedan gick jag till köket för att äta frukost. Då vandrar han fram och tillbaka och jamar och vill gå ut om han inte får komma in i sovrummet. Men det är ju nästan snöstorm ute, och han har varit ute hela morgonen, så jag släppte inte ut honom. Så när jag gick tillbaka till datorn i sovrummet så fick han följa med in. Gissa vem som ligger och snarkar och mår gott och har rullat ihop sig till en boll på MIN sida av sängen? Suck!
I natt drömde jag en väldigt konstig dröm.
Jag var på sjukhuset och skulle opereras, men jag visste inte för vad. Jag brydde mig inte så mycket om vad det var som skulle opereras, jag tog det hela med ro.
Operationen skulle ske klockan 12.00 och jag hade lovat att jag skulle börja jobba kl. 14.00.
När läkaren talade om för mig vad som skulle opereras och att jag inte skulle kunna gå på ett bra tag efteråt, suckade jag och fick ringa till jobbet och säga att jag inte kunde komma. Läkaren verkade tycka att jag var dum i huvudet, och det var jag ju också som hade bokat upp mig på jobb direkt efter en operation, men jag var minst sagt sur när han skulle operera.
Efter operationen var jag rastlös och ville titta runt på sjukhuset. Läkaren tyckte inte att det var en bra idé, men jag var hyfsat less på honom så jag stapplade iväg.
Tyvärr gick jag vilse på sjukhuset. Det var ett väldigt stort sjukhus och jag visste inte vart jag var, och jag hade så ont efter operationen så jag kunde inte ta mig därifrån.
Jag ringde till receptionen och förklarade läget. Efter en stund kom det två killar med bår som var jättegulliga och snälla och bar ner mig för flera trappor som jag hade lyckats kravla mig upp för. De la mig i sängen och pysslade om mig och sen var allt bra igen!!! Slut!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hört talas om överkast..?

Anonym sa...

Ja jag vet vad det är och det har vi också - men kanske inte jämt, men då blir ju det hårigt! Och katthåret kryper liksom in överallt i sängen ändå...

Helen sa...

Ja fy.. I vår förra lägenhet fick katterna sova i sängen med oss, men eftrsom min allergi bara blev värre och värre, så skulle vi sluta med det när vi flyttade hit. Och i veckor stog dom å kraffsade på dörren och tapeterna.. HELA nätterna! Skitjobbigt.. Dörren klarade sig, men inte tapeterna:( Har tyvärr ingen bra lösning..
Nu har ju inte vi kvar våra klimpar eftersom min allergi bara blev värre och värre hela tiden..

Anonym sa...

Jaha... tråkigt att ni inte kunde ha kvar dem... På nätterna går det faktiskt bra. Då vill inte katten sova med oss i sängen. Han vill helst bara ligga där om han får ha hela sängen för sig själv.=)

Anonym sa...

Pysen vile också jämt sova på sängen, jag lade dit en filt där hon alltid låg och hon adopterade snart den som sin alldeles egna.

Hade man glömt lägga dit filten så var hon snabb med att berätta det. När man bäddade på morgonen hoppade hon upp i sängen, flyttade sig runt så man kunde lägga dit överkastet och sedan hoppade hon upp på sin filt så fort att man knappt han lägga dit den.
Å vad jag saknar henne *love*

Anonym sa...

I somras var jag så trött att jag knappt orkade äta eller sova haha men nu sista veckorna så är det ju inte helt oavnligt att man som gravid börjar "boa" är väl nån slags instinkt att man ska få allt färdigt innan bebisen kommer, jag kör på nu så länge jag orkar=) Sen blir det lata dagar med en liten snuttis hängades i brösten hela dagarna =)

Anonym sa...

nånn: åhh vad gulligt! pysen är så fin på bilden på din hemsida... men filt ovanpå överkastet kanske jag ska prova...

carro: vad häftigt att man blir så och ska fixa allting klart innan lilla livet kommer... åhhh längtar till jag kommer upp nästa gång - då blir ni våldgästade - MÅSTE se bebis det första jag gör!=)