torsdag 10 januari 2008

Jag är konstigt sjuk...

Blev lite tussig i mellandagarna och tänkte att det skulle försvinna snart. Men nu hostar jag så jag tror att jag ska hosta ut mina inälvor på nätterna. Knaprar noskapin men förstår inte varför den här mystiska förkylningen inte ger sig!? Det är i princip bara på nätterna som jag är dålig. På morgonen kan jag känna mig lite risig, men under dagen mår jag bra.
Idag blir jag hemma hela långa dagen och kvällen, de enda ansträngningarna jag ska ägna mig åt är plugga, tvätta och laga mat.

Apropå mat...Beställde den här boken häromdagen. Blir nog intressant läsning.



Igår kväll kunde jag inte slita mig från ett program på SVT1 som handlade om serien Planet Earth, om vad de hade filmat, om den globala uppvärmningen och om alla djurarter som är utrotningshotade. Den vackra afrikanska skogselefanten var en art bland otroligt många som kommer att dö ut inom en snar framtid om inget drastiskt händer. I nuläget finns skogspatruller som bevakar stora områden där många hotade arter lever, men det går inte att bevaka allt, och tjuvjakten (bland annat) skördar fasansfullt många djurliv varje år.



Bilden kommer från Wikipedia

Jag skänker en krona till WWF varje gång jag handlar med mitt kort, men det är ju som ett sandkorn i en öken....
Usch, nu blir jag deppad. Och ute är det mörkt och trist och... varmt och fuktigt och regnigt = den globala uppvärmningen.
Usch igen. Det är läskigt...
Suck... nu måste jag sätta mig och plöja litteratur. Längtar tills imorgon då jag får rida, och förhoppningsvis blir det i dagsljus...Lyx!

4 kommentarer:

Anonym sa...

hej gumman jasså så du är lite krasslig det var ju inge roligt. hoppas du blir bättre snart. men men måste ju ändå bara sitta hemma och läsa så då spelar det ju ingen större roll kanske..hur går det för dig då...botten är nådd för min del=).fattas bara ett F på den andra tentan nu så...men men vi hörs nog imorgon.
kram

Anonym sa...

Hallå:) Du hittade till mig,. så då tog jag mig en tur till dig också! Kul att läsa om livet utanför Ås Ridskola och Östersund, den 21:a gör jag dig sällskap. Utan för ridskolan that is! Haha

Ha det så bra!

Joanna

Anonym sa...

Hallå,

tummult är så att säga en liten underdrift:-P Men men, lite spännande ska det ju vara tycker jag. Den 20:e jobbar jag sista dagen där, sen har jag sagt upp mig, så den 21:a blir min första dag som civil. Ska bli grymt skönt!

Anonym sa...

Jodå, jag hann med att bo i Göteborg några månader i början av året. Jobbade i ett försäljnings- och utbildningsstall precis utanför stan, men kom sen fram till att hästar hela dagarna blir alldeles för mkt så då beslöt jag mig för att komma hemöver igen. Att jag sen hamnade på ridskolan var väl mest en tillfällighet. Men nu ska jag försöka hitta mig ett vanligt jobb, och sen ha hästarna som hobby. Jag har Jennys Vitesse nu och tränar för fullt, och hon är ju som alltid en pärla:-) Haha...här kan vi ju snacka om en roman:-P