söndag 27 januari 2008

Helgen över, imorgon börjar veckan.

Imorgon blir det spännande! Då åker jag upp till Björkarnas stad och går på föreläsningar om näring etc. ändå ner på cell-nivå. (!)

(bilden kommer härifrån)

Att ribosomerna i cellen fungerar som en proteinfabrik, är något nytt som jag har lärt mig under veckan med hemstudier. Nog om det.

I lördags jobbade jag, och gick hela tiden runt och mumlade för mig själv Working with you is like working with a broken arm. Någonting som min engelska kollega Phil brukar mumla till vissa slöfockar, och det passade väldigt bra för mig att mumla lite i lördags. Helt plötsligt blir det jobbigare att jobba när man är flera...Hmm... Kvällen gick fort när man fick kuta som en dåre i alla fall...

I dag söndag var jag hos pållis på morgonen, tränade PNH och tog en tur i bara grimma, det var det roligaste vi gjort på länge. Han stannade inte på stället där vi alltid stannar annars, där han brukar få godis. Han pinnade på och var så glad! Han är verkligen en speciell häst! (Och han visade mig en ny ridväg i lördags, uppe i skogen =) Gud vad jag kommer att sakna honom nu i veckan!!!

Och självklart kommer jag att sakna Micke! Men det kan ju vara bra att få längta efter varandra också. Kanske kan vi gå ut och äta när jag kommit hem!? =)

Nu ska jag krypa ned under täcket med min lilla gosiga fis som ligger i långkalsonger och läser sporten! =)

Puss och kram

(Åh vad jag längtar tills imorgon när man får träffa alla man ska läsa med, alla lärare och när man får se hur det är, liksom=)

1 kommentar:

Anonym sa...

Lycka till, vad spännande=)