tisdag 1 januari 2008

Firsta januarie

Idag!
Jaha!? Hur såg kvällen ut igår och hur såg första dagen ut på nya året?
Vi hade lugnt och skönt och jättemysigt igår med massor av god mat. Smarrig gratinerad hummer till förrätt, och till varmrätt blev det lite blandat med helstekt fläskfile, fisk och räkor, potatisgratäng, bönsallad, fetaostkräm, syltlök och min guacamole som alla tyckte smakade för mycket vitlök. Jag tyckte att den var perfekt - jag hade gjort den precis som den ska vara!
Hela middagen präglades av vitlök - till och med i salladen=)
Sedan kikade vi på grevinnan och betjänten såklart. Det är ju riktigt fånigt roligt att se!
När tolvslaget kom var vi ( i alla fall jag och pappa) lite trötta, men vi skålade självklart i champagne och tittade på alla fyrverkerier utanför. Dock var jag och Micke väldigt oroliga för katten som vi klantigt nog hade släppt ut. Vi gick och letade honom men han fanns ingenstans. Vi visste ju inte alls om han var jätterädd eller vart han hade tagit vägen.
Micke fick ställa lklockan på 04.30 och gick ut och tittade efter katten då. Han hittade honom direkt och bar in honom till oss i sovrummet. Katten var som tur var helt lugn och väldigt gosig så han hade inte fått några men av alla raketer, vad vi kunde se. Skönt!

Idag har varit en väldigt onyttig dag. VITT bröd till frukost/lunch, choklad (och lite frukt) på e.m. och sedan resterna från gårdagen till middag. (Potatisgratäng och kött). Och som pricken över i - två portioner glasstårta till efterrätt! Halleluja!

En liten promenad med Micke och en härlig ridtur med Ojiji i snön har jag också hunnit med.
Nu har vi tagit ett bad och ska nog krypa ned under våra duntäcken och titta lite på TV.

Hej svejs!

Inga kommentarer: