måndag 21 januari 2008

150 kr för 10 minuter?

Satt precis och bläddrade igenom några papper där jag har gjort anteckningar när jag kollade upp lite kring boende etc. i Umeå. På ett ställe hade jag skrivit "Svea Lindgren 150 kr 10 minuter." Jag fattade ingenting. Jag kom inte ens ihåg att jag hade antecknat det. Vad är det som kostar 150 kr för 10 min? Det låter ju en aning.....Hmm....
Sen mindes jag att det var en dam jag talat med i telefon, som bodde 10 minuter från Universitetet, och som tog 150 kr per natt..Eller ja, alltså om man ska sova där...Ehh.... Skit samma!

Pållen var otroligt fin idag, så jag är mycket glad. Mickes syster Therese och lilla Clara kom förbi och klappade lite på Ojiji. Clara fick sitta framför mig när jag hoppat upp på Ojiji. Jag tror att hon gillade det, för hon ville inte kliva av! Dock var hon lite osäker, men det var ju första gången hon var i ett stall, så det gjorde hon jättebra! Jag hoppas att de kommer på besök fler gånger och rider!

Gjorde supersmaskiga bönbiffar idag, med quinoa och vitlök-chiliyoghurt och ananas-sallad. Mumsi! Min nya kokbok är ju riktigt bra, även om den inte var helt vad jag förväntat mig.

Nu sitter jag och väntar på att Micke ska komma hem. Han är nere på ICA och hyr film. Hoppas att det blir någon bra! Helst inte så mycket krig. Skulle försöka plugga lite medan han åkte ned till affären. Och så hamnar jag här!

=)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det lät ju supergott=)

Anonym sa...

mmm det var det=)

Anonym sa...

Det var roligt att komma ut till stallet till dej & pållen! Clara undrade när vi åkte varför inte hästen gick?! Hon var sugen att rida "på riktigt"! Så fler ggr blir det om hon får bestämma!!
Jag blev superförkyld, hostar så jag håller på att döö..