söndag 25 november 2007

Skottar!

Så var helgen över, och skottar & co. har rest sin väg. Vi hade väldigt trevligt och sammanfattningsvis kan sägas att skottar pratar hur skönt och vackert som helst! Precis som de små figurerna i Sagan om ringen. Skulle verkligen vilja kunna prata som dem! Ska bli skoj att träffa dem nästa helg också, då jag och Micke åker upp till Östersund. (De stannar där uppe en vecka till)
De lärde sig några svenska ord: fan, jajjemen och skål, bland annat. =)
Från vänster: Jennie, Ian, Lampa, Rebecka och Stretch. (Jennie, Ian och Stretch är skottarna). Stretch kunde man även uttala som "Stoetch" med riktig skotsk dialekt och det var lika kul varje gång man sa det. Han heter egentligen inte Stretch, men han vägrar att bli kallad för någonting annat än Stretch eller Stoetch. Två meter lång och smal som en pinne, men hur rolig som helst!
Jag, Jennie och Rebecka (som är ihop med Ian).

Hmm... konversationen är fullt igång =) Rebecka, Ian och min Micke.
Ian visade oss bilder från Skottland och det är verkligen fantastiskt vackert där! Jag och Micke bara måste åka dit någon gång. Ian visade oss miljöbilder från där både Braveheart och delar av Sagan om ringen spelades in, otroligt fint!
Och här kommer två bonusbilder på TV:n som kom i fredags. Helt underbart! Men svårt att fota utan att blixten lyser i TV:n.


Vad man ser på påverkar hela rummet färgmässigt. TV:n har Ambilight som gör att ljuset bakom TV:n lyser i samma färg som bilden. Jättehäftigt! =)
(Och nej, jag vill egentligen inte att ölmaskinen ska stå bredvid TV:n).
Nä nu, är det dags att natta. I morgon ska jag på tjej-mässan för alla tejejer på min praktik-skola ska dit. det blir skoj!
Goodnajt thän - and slip tajt! =)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad fint det blev med tv:n. Jag blir så nyfiken på köket måste få komma på fika snart :)

Anonym sa...

Den anonyma var jag, är ju inte så haj på det här med kommentarer

nina sa...

Hej anonyma Marie! Vad kul att träffa dig här! Kom förbi efter jobbet och ta en fika nån dag vettja!! =)Tack för att du mockat så fint häromdagen, kram