fredag 9 november 2007

Lugn och ro

Skulle jag gärna vilja finna nu... Är så mycket som snurrar i mitt huvud och får lite smått panik över det. Just nu snurrar tankar kring den lilla hunden som hade kommit lös och rymt till stallet från sitt hem. Väldigt mager och skakade av köld. (Fick mat och lite värme där). Och hans kompis som sitter fast utanför sitt hus och förmodligen är lika mager och nedkyld... Och den lilla kattungen som var ute själv i snön...
Tänker också på mina kommande lektioner, har inget direkt planerat inför nästa vecka - jag har inte hunnit planera - och det jag hittat och funderat över känner jag inte riktigt för. Vill försöka hitta något som möjligtvis kan intressera många elever, något som berör dem och hjälper dem ett steg på vägen till att bli goda samhällsmedborgare. Som jag också kan koppla till litteraturen som vi arbetar utifrån. Det går liksom inte ihop!
Jag vill så mycket, men hittar inget ändå! Har känt mig helt tom i ett par dagar. Kändes lite bättre nu under fredagseftermiddagen när jag var och kikade på hemkunskapen. Där har vi ett ämne som man verkligen kan koppla ihop med verkligheten och allt viktigt där, framförallt miljötänkande.

Skulle behöva stänga in mig någonstans och bara andas...

Försvinna bort från allt som snurrar...
En rolig sak är i alla fall att jag fick högsta betyg på min hemtenta som jag har varit orolig för! Jag fick ett A!!!!!!

Inga kommentarer: