onsdag 14 november 2007

Jajjemen!


Nu kör vi på! För nu känns saker och ting lättare på något sätt! Hade en lektion med niorna i tisdags, och det var riktigt trevligt. Pratade lite om Selma och språkhistoria; runor. Selma fick ca 140 000 kr när hon tog emot Nobelpriset i litteratur 1909, vilket motsvarar ca 5 miljoner kronor idag. För en del av de pengarna köpte hon tillbaka sitt älskade Mårbacka. Skulle verkligen vilja åka dit och kika. Till sommaren kanske?

Nu känner jag kärlek och glädje! ......Och igår gick jag runt med en strumpa innanför byxorna hela dagen. Tyckte att det kändes lite konstigt.
Insåg idag att Micke och pållen har ett gemensamt intresse.
Att lukta på saker....Läääänge! Ojiji gillar att sniffa på täcken, Micke föredrar kläder, tröjor.
Imorgon har jag två lektioner, och på fredag två korta genomgångar på hemkunskapen. Och i helgen är jag LEDIG!!! Helt fantastiskt underbart ljuvligt! Mammi och Pappi kommer på lördag och sover över. Vi går nog ut och äter och har trevligt! Längtar=)

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, nu får man reda på saker om bror som jag inte redan visste!!
kram Therese