fredag 8 januari 2016

Påverkad av en dröm



I natt drömde jag en fruktansvärd dröm. Den kändes så verklig. Jag drömde om varje förälders värsta mardröm. Jag minns att jag i drömmen tänkte att det inte kunde vara sant, det här händer inte mig/oss - det måste vara en dröm, men jag insåg att det inte var en dröm. Det var det värsta med drömmen, att jag fick någon slags bekräftelse på att det inte var en dröm. Hela min värld rasade och jag funderade på om jag ens kunde fortsätta leva. 

Precis då vaknade jag. Men drömmen ville inte släppa taget om mig och jag funderade över varför jag drömt en sådan otroligt stark dröm om något så fruktansvärt. Ganska snabbt insåg jag att det måste vara för att jag behöver tänka annorlunda. Sedan jag kom fram till att jag ska ta tag i mitt liv och söka efter det som är rätt för mig, har jag lagt för mycket energi på att ångra vad jag inte gjort tidigare.  Drömmen säger mig att jag måste vara nöjd med det jag åstadkommit. Det är ingen idé att tänka på vad jag kunde ha gjort annorlunda. Vi har fått en av de största gåvor i livet - vi fick den mest fantastiska dotter man kan önska sig. Hade mitt liv sett annorlunda ut så hade vi knappast fått den gåvan. Så enkelt är det. 

2 kommentarer:

Mamma sa...

Helt rätt tänkt. Att tänka på och glädjas åt allt man fått och vara stolt över det man själv åstadkommit ger positiv energi. Sen behöver man för den skull inte sitta nöjd och inte ha nya mål, men jag tror de positiva tankarna gör att man inte påverkas lika negativt om inte allt blir som man tänkt.

Unknown sa...

♡ ♡ ♡
Maria har helt rätt.

Tankens kraft är större än man anar!

KRAMAR