söndag 6 september 2015

Det blev bra!

Vi fick tag i en skylift så det blev en hel del gjort i helgen. Min kära häst lyckades bli halt men det blev en bra helg ändå. (Han är redan mycket bättre). 

Micke kämpade på och for upp och ner med korgen. Envis som få, imponerande som vanligt! 

Summan av helgen är bl a en förlängd hängränna, monterad skorstenshuv och nya vindskivor på garage/verkstad. 

Före: 

Under: 

Efter:

Höga höjder! 

Jag har målat i massor, det fanns många detaljer som behövde en till strykning. Riktigt härligt väder i dag! 
Tidig morgon - vi ska upp, så klart! 
Fantastisk morgon!

Äpplena går att äta nu, snart klara! 


Det gäller att kolla plommonen varje dag så vi hinner plocka dem precis när de mognat, annars hinner fåglarna före oss! 

Världens finaste fux som snart är kry i alla hovar hoppas jag. I dag fick jag den finaste, varmaste gnäggande någonsin när jag kom ner till hagen. <3 Han har lugnat ned sig, så han är mer sitt vanliga jag nu. Och gosigare än gosigast! 
Hans mage har minskat rejält tycker jag, så det känns bra! I dag fick han sig en rejäl kli-omgång, och i dag var det nacke/man som var det bästa kli-stället! 
Jag blev så glad för jag fick pussa honom hur mycket som helst på mulen i dag. Oftast tycker han att det räcker med några men i dag sa han verkligen att jag fick pussa hur mycket som helst, och han pussade tillbaka! Älskade häst <3

Våra finaste mysisar. Våra älskade skatter! 

Nu är det strax god natt för oss. Mycket nöjda med helgen, så skönt att få detta gjort innan vintern! :-D


1 kommentar:

Birgit sa...

Ja, det blev bra!
Och ni bor ju så himla fint.
Jag måste nog planera in att ha vägarna förbi nångång i framtiden!!
Hoppas allt är bra med dig!!
KRAM