söndag 22 februari 2015

Blandad kompott!

Vi har hunnit med lite allt möjligt under de senaste veckorna. Det är roligt när det händer något, så vi inte bara är hemma och fixar jämt. 

Förra helgen hann jag rida i dagsljus, underbart! Jag och Yvonne skruttade  runt på våra fina pojkar i hagen, härligt! 
Ojiji blir bara mjukare och smidigare för varje dag. Det är så fantastiskt att få känna det,  och tydligen så känner hovslagaren skillnad nu också, så det är ett kvitto om något! 

Igår red vi ut efter vägen för första gången på länge, eftersom det är först nu som man inte riskerar att gå omkull på isen. Det var ljuvligt! Det finns inget som slår strålande sol och fågelsång under en ridtur med vårkänslor! 

Jag mår så bra när jag får vara ledig i sådant här strålande väder, och dessa längre dagar ger mig massor av energi, ljuset gör susen! 

Micke har varit bortrest denna helg, men jag och Tuvis har haft besök av mormor och stormoster. Vi har varit på stan, fikat, handlat, lekt, badat med badskum, hälsat på hästarna och kossorna och haft mellomys. Idag var jag och T på bibblo igen, när vi hade skjutsat vårt sällskap till tåget. Sen när vi kom hem, gick vi direkt ned till ladugården och mätte lite. Vi måste börja planera för om vi ska ha tre eller fyra boxar i det stora utrymmet. Det beror lite på hur många ponnisar Tuvis tänker ha... 

Mitt mål i år är att börja riva ut gammal skit och inredning därifrån under vårvintern. Då kommer min stalldröm att kännas  mer verklig :-) 

Jag har varit duktig i helgen och lagat chiapudding med kanel (som även T tyckte om, hurra)! Och deodorant. Ja minsann, nu ska även jag prova att använda hemmagjord deodorant! Hoppas att den fungerar bra :-) 

Om en arbetsvecka är det sportlov! En riktig njutvecka ska det bli! 

En annan njutare, som var på Invito och lyxade förra helgen. 

Lite hockey har vi hunnit med också! 

Nu ska vi läsa böcker och vänta på M som kommer hem senare. 

Inga kommentarer: