söndag 7 september 2014

Vad bra vi har det!

Vädret denna helg har gjort mig tårögd. Jag vet inte vad jag ska ta mig till när det är så där perfekt, fantastiskt väder och vansinnigt vackert ute! Vi har gått promenader och fixat på gården. Fikat ute och njutit av allt det vackra. Marie och pojkarna var här och fikade och lekte, supermysigt! 

Min fenomenala Micke har ordnat en så otroligt fin lyktstolpe vid infarten i helgen. Träd och buskar har röjts bort också. Vi börjar få riktigt fint, tycker vi! <3


Ojiji är lika perfekt han, så där mysig och fin och sagolik som bara han kan vara. Vi red till ridbanan med Yvonne och Cappe igår och Ojiji var så där fantastisk som bara han kan vara, det kändes som vi flög fram! Jag blir alldeles varm när jag tänker på min häst, vad jag älskar den killen! 
Från senaste kursen, ett helt år sedan! 

Han har under den senaste veckan varit ovanligt nöjd och glad och gnäggar ofta när jag kommer till hagen. Varje dag bjuder han på magi och massor av glädje! Det är verkligen något extra nu, och jag älskar verkligen den här årstiden, det är en perfekt ridårstid, tveksamt om våren kan slå detta egentligen. 


Tuvalie är den bästa tvååring som finns, hon räknar till tio nu, helt perfekt, och vet att hon är två år och kan visa det med fingrarna. 



Vi har haft det så mysigt på våra promenader i helgen, hon hittade en spunk och en tomte och dansade en glädjedans i skogen. 


Micke visade mig en "ny" jättemysig skogsstig/väg som kommer att vara helt fantastisk att rida på framöver!

Jag och Tuvis hann åka och titta en stund på Birgitta-kursen i Gårdtjärn idag. Yvonne och Cappe var så fina och Tuvis var duktig hästtjej! Vi åkte sedan till Ojiji och Tuvis red och busade med hästarna. Hon har verkligen varit extra mysig och duktig i helgen. 

Bara att se och höra Birgitta gjorde att jag blev påmind om vad jag och Ojiji ska öva mer på, och jag blev både inspirerad och harmonisk, underbar känsla. Nästa år SKA vi vara med på kurserna! I år passade det inte riktigt in. 

Nu sussar Tuvis i sin nya fina säng. Jag har kokat plommon- och lingonsylt och tagit hand om lite äpplen. En toppenhelg! 
 Brödlösamagi!

Inga kommentarer: