fredag 20 juni 2014

Drömmen...

...blev till slut sann! Jag hann bli 30 år  innan jag fick en egen häst! <3 Nu är min häst, äntligen MIN häst! Jag äger världens vackraste, finaste häst! 

Tack älskade familj som gjorde detta möjligt, vilken 30-års present! Jag kommer aldrig kunna tacka er tillräckligt. Micke ställde upp till 110 procent och offrade en hel del för att detta skulle bli möjligt. <3 

Jag har drömt om det här i så många, långa år, det har värkt i mig så länge, jag trodde nästan inte att det någonsin skulle hända. Tack!

Jag sa ju att fantastiska saker skulle hända under året, eller hur? Fler fantastiska saker är att vänta, dessutom. :-)

Det tar emot att jag inte kan ha MIN häst hemma på vår gård ännu, men jag får fortsätta att vänta. Den som... köper sitt drömställe där ingen har bott på över 10 år och där precis allting måste renoveras och ordnas.......får vänta en stund till!  Vi ska nog se till att ordna det inom en snar framtid! Fram till dess så kommer Ojiji (och jag) att få det toppen i stall Nordansjö, dit vi flyttade igår. Jag får försöka vänja mig vid att ha några kilometer längre till stallet nu. ;-) 
Snyggingen spanar in kamraterna.

Min älskade fina häst, nu kan jag äntligen säga att du är min (utan att behöva tillägga att jag bara är fodervärd egentligen). 

Drömmen blev sann och jag svävar omkring på rosa moln! Jag tror till och med att molnen syns för jag är så glad! Semestern kunde inte ha börjat bättre. :-) Nu väntar nya äventyr och vår resa tillsammans har börjat på riktigt! 
Jag fick världens mysigaste gnägg när jag kom till hagen idag, mattes hjärta! 

Njuter av betet.

Glad midsommar på er allihopa! :-) /Världens lyckligaste Nina

1 kommentar:

Birgit sa...

Så kul för dig!! Hästägare- inte illa!!