onsdag 26 september 2012

Madrass...

Hej bloggen! ;)

OBS extra trist inlägg...

I natt var en bra natt! Lillan sov riktigt bra! Och jag med! (Så bra man nu kan sova med blöjbyten, utfodring etc.). Kan det vara för att...

-Lillan fick sova med kläderna på? (Hon somnade så sött innan jag bytte till "pyjamas" så jag lät henne ha dem på i natt, obs det var såklart mjuka sköna kläder). -Magdropparna börjat hjälpa på riktigt? -Jag la i extramadrassen som jag haft förut, så det blev skönare i sängen?

Får se om alla tre faktorerna är ett vinnande koncept!?

Vår säng är ju en historia för sig. Eller madrassen. Från IKEA, haft den i över åtta år nu... Jag får riktigt ont i ryggen och i högra höften av att sova på den i alla fall. Därför la jag i en extra madrass på min sida för något år sedan och sedan dess behöver jag inte vakna med liiiika mycket ont i ryggen varje morgon. Dock tog jag bort den nu när jag har lillan sovande bredvid mig i sängen för det kändes som om det blev en grop i den så hon hamnade alldeles för nära mig i sömnen, och jag var ju livrädd för att hon skulle kvävas då!

MEN när jag vaknade igår morse och skrek rakt ut bara jag böjde ryggen eller lyfte minsta lilla, kände jag att jag bara hade ett val: Ta tillbaka extramadrassen i mitt liv igen! Å guuuuuud vilken skillnad! Aldrig att jag tar bort den igen! Jo när vi köper ny säng, men det kommer nog inte ske innan jul i alla fall.... Om nätterna börjar bli bra nu igen, så ska lillan få börja sova i vaggan igen. (Har inte orkat ha henne där när hon vaknar stup i kvarten och är orolig, mycket lättare att ha henne nära då).

Ryggen är paj i dag med, men inte riktigt lika paj som igår. Ska ta och släpa fram och damma av liggunderlaget ur garderoben och göra några yoga-övningar som jag vet är bra för min rygg, stretcha uuuuut ryggen!

Nu ska det skalas äpplen för brinnande livet, klyftas och frysas in till kommande äppelkakor och muffins!

Å herregud jag sitter och lyssnar på "Ring P1" eller vad det nu heter, i P1, och de säger att man ska ringa in och diskutera "mens och kvinnors löner". Jag blir mer och mer irriterad och förstår inte vad mens har med kvinnors löner att göra!? Men NU kopplar jag vad det är de egentligen säger. Herre jösses, sa jag att det var en bra natt? Ha ha det kan man inte tro med denna sega hjärna.

Jag hittade William Spetz på Youtube häromdagen. Ja, jag är sen, alla har säkert sett hans klipp redan. ja, jag är en patetisk 28-åring som sitter hemma och tittar på sånt här, och jag läser ju till och med Kissies blogg ibland också!!!! Varför??? Vet inte, ha ha!  Åter till William Spetz. Jag känner igen mig i mycket av det han tar upp eftersom jag jobbar på en högstadieskola, och jag känner igen mig i mycket från när jag själv gick i skolan. Jag tycker att han är riktigt rolig i vissa videoklipp! Jag fick mig ett gott skratt till vissa delar i dessa två klipp: (Idrottsläraren som blåser i visselpipan ÄR rolig!)



 




Nej, nu ska jag fortsätta leka lyxhustru och glida runt i huset, sen blir det stallet och rida ut! Tjing, bloggen!


1 kommentar:

Birgit sa...

Hej! Det är så roligt att få läsa hur du har det :) Tycker du gör helt rätt som låter lillan sova i sängen, sömn är viktigt för alla, det där med att sova själv, brukar lösa sig tillslut. Trygghet är väl ändå vad barn ska ha små som stora. Ha det gott! Kram