onsdag 29 augusti 2012

Shopping

Idag var jag och Tuvis i Birsta och sprang in och ut i olika butiker, för vi behövde allt möjligt, jobbigt men nödvändigt. Vi shoppade sandpapper så jag kan slipa möbler och annat som står och väntar på att bli slipade, kudde, spegel, omega 3, kokosmjöl, solskydd till bilen, stalloverall och hästmat! En salig blandning!!

Tuvis gillade särskilt att åka fodervagn på Dille:)

Imorgon ska vi åka till stallet och lasta av maten och ta hand om Ojiji, och är Tuvis riktigt trött så borde jag kunna motionera Ojiji en sväng också! Vår kära barnvakt farmor tog hand om skruttan två dagar, mån och tis, så jag kunde åka till stallet själv. Det resulterade i att jag inte kunde hålla mig från att hoppa upp och rida lite! Underbart, oj så fin Ojiji kändes!!! Allt arbete för hand ger resultat tror jag, kul!!! Igår tog vi bara en betes-promenad, mysigt!

Hoppas jag kan prova min nya stalloverall också, att vädret passar! Köpte en grå, superduperbilligt på rean, HÖÖKS såklart! Ibland kan jag sakna att jobba där lite, det luktade så gott av läder och hästgodis;)

Bilden på overallen är från Hööks hemsida, men jag får inte till länkar från min iPhone...

Tror att den kommer att vara bra att ha under hösten, kanske inte den tjusigaste, men det är jag ändå inte i stallet! ;)

1 kommentar:

Yvonne sa...

Åh jag som tänkt köpa en rosa One Piece att ha i stallet :P