torsdag 2 augusti 2012

Muffins

Passade på att baka idag, har hittat ett toppenbra muffinsrecept som jag gjort om så det passar mig:
1/2 dl stevia strö
Ca 450 g äpplen eller rabarber i bitar
25 g smör
2-3 tsk kanel
Lite kardemumma om man vill
Stek ihop allt detta tills det mjuknar och låt svalna.
Vispa 5 ägg och 3/4 dl stevia strö fluffigt.

Blanda ihop 1 dl mandelmjöl, 1 dl kokosmjöl, 1 1/2 msk fiberhusk och 2 tsk bakpulver.

Smält 50 g smör och häll i 1 dl grädde i smöret. Häll blandningen i äggsmeten och blanda även ner de torra ingredienserna.

Blanda till sist ner den stekta smaksättningen och fördela smeten i muffinsformar, 24 st brukar det bli. Grädda i 175 grader i ca 20 minuter.

Jag diggar verkligen dessa, går utmärkt att frysa in också!

3 kommentarer:

Helen sa...

Hej Nina! Vad spännande med ett litet tillskott i familjen, grattis! :) Hoppas ni mår bra! En fråga gällande muffinsen, vad är sevia-strö (eller vad det nu var det hette;))

Helen sa...

Kom min kommentar med? Jag grattade iallafall till bebisen i magen och undrade vad stevia-strö är? Om det nu var så det hette? :)
Sköt om er! Kram

Birgit sa...

Verkar goda! Har inte provat att baka med stevia än, kanske får testa det nån gång. Har däremot testat en saft, den var ok. Hoppas allt är bra! Kram