lördag 30 juni 2012

Lördag...

Bitvis regnigt ute men vad gör det? Jag pillar på med min nya telefon, jag är förmodligen sist i världen med att köpa Iphone, men nu är det gjort! Himla kul liten pryl måste jag säga :) Jag är ganska oteknisk men jag kan lära mig fort också! ;)

Nu ska jag gå ut och klyva ved och hoppas att regnet håller sig borta. Sen till stallet och rida, och ikväll får det bli film.

Igår skurade jag och Marie boxarna åt våra hästar så nu luktar det gott av såpa i hästarnas "lägenheter". Vi red ut en supermysig sväng upp i skogen, och man märker vad bra det är att skritta mycket, och klättra lite, måste göra det oftare, Ojiji blev extra mjuk och fin i kroppen på hemvägen, fina häst!

Några bilder från senaste träningen:






(Gick bara fint att rida med min bebismage, men vanliga ridbyxor gick inte bra;) )


Vi har tränat för Birgitta Järnåker några gånger nu och trivs mycket bra med det! Är så glad att jag hittade rätt "tränings-form", Akademisk ridkonst, för mig och Ojiji, tack vare Yvonne i stallet! Egentlighen spelar det ingen roll vad man kallar sättet man rider på, men att kalla det för ridKONST iställer för ridSPORT är viktigt för mig! Det är vad jag strävar efter!

Kram


Inga kommentarer: