onsdag 7 april 2010

Hemma igen...

Titta vad tjusigt det är i stugan nu. En superfin fjällstuga håller på att växa fram, det kanske låter skrytigtr men då får det göra det :) Detta blir så bra så man tror inte att det är sant! Det kommer att bli vårt andningshål. Vi har haft några underbara dagar där uppe, firat påsk och solat en hel del. Jobb har givetvis också hunnits med, jag och Mickes föräldrar tapetserade hela stora väggen i allrummet, blev riktigt bra!

Vi har fått till ett riktigt sovrum, fattas bara lister och lägga golv nu där inne faktiskt. Det var så härligt att få ha ett riktigt sovrum med supersköna sängar som mamma o pappa skänkt oss. Jag kan faktiskt inte minnas sist jag sov så bra flera nätter i rad. Jag är totalt utvilad och full av ny energi, så skönt.

Detta var faktiskt första gången som jag inte längtat hem från stugan. Det börjar bli en riktig stuga nu, med mera plats och man behöver inte vänta på de som vill se på klart på TV för att sedan kunna bädda ut den lilla trånga, hårda bäddsoffan. Man behöver inte bädda ihop sängen varje morgon för att överhuvudtaget kunna få plats. Man kan nu lägga sig i sängen i sitt eget avskilda sovrum och läsa en bok när man vill, vilken underbar känsla! Jag har mått så bra dessa dagar, jag behövde det verkligen. Jag har inte tänkt på Ojiji så mycket heller, har varit i harmoni och vet att han blir väl omhändertagen.

Igår kväll kom jag hem, Micke stannar kvar en vecka till med en kompis. I natt drömde jag mardrömmar, kände mig stressad i sömnen på något sätt. Kanske ska jag packa ihop Tusse och Ojiji i en transport och åka upp med dem till fjällen och aldrig mer komma tillbaka!? Just nu vill jag det, här i Sundsvall är det grått, trist, blä. I Ljungdalen var det strålande sol, härlig luft.

En lång härlig skidtur hanns med i strålande sol.

Börjar tapetsera...


Det var en halv dag med lite växlande mulet/sol och då passade vi på att fixa väggen, sedan gick vi upp på taket och låg i eftermiddagssolen...:)




Klart!


Sötaste renarna vi träffade på vägen hem, de låg mitt i vägen och solade, varmt på asfalten :)

Nu är det (om jag räknat rätt) bara nio veckor kvar till sommarlooov! Vet inte om jag kommer att kunna vara ledig hela sommaren, men jag kommer att vara ledig en hel del, det vet jag :) Längtar först och främst efter riktig vår såklart, gröna knoppar och gå i nätta skor.
Nu måste jag sätt igång och plugga, har stor hemtenta om tre veckor, och nästa vecka ska jag opponera och respondera uppsats, sen är det avklarat hoppas jag. Tur jag har påsklov nu så jag hinner både vara ledig och plugga, perfekt jobb man har :)
Kram!


1 kommentar:

Mamma sa...

Vilka fina bilder - jag längtar också dit igen :)